StigVidar Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg er bruker av Mobilepay på Windows 10 Mobile og bruker NFC når jeg betaler i kassen på Rema1000. Nylig hadde tek.no en artikkel om betaling på Rema1000 og der ble det nevnt at en også kunne bruke bluetooth og at dette nok er lagt til fordi en del telefoner ikke støtter NFC.Og da kommer jeg til det jeg ønsker å få vite i denne tråden: Hvordan fungerer en slik betalingstjeneste i praksis og i teorien når bluetooth er databærer? Problemstillinger for meg er: 1. Må en pare telefon og "kasse" før en kan betale? 2. Hvordan kan du være sikker på at du betaler for dine egne varer og ikke de som er på nabokassen hvis du og en annen venter på å få bekreftet beløpet? 3. Hvordan kan du være sikker på at det ikke står en luring med en bærbar PC/mobiltelefon og sender falske betalingsforespørsler i nærheten? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg brukte bluetooth og måtte legge telefonen på platen for å få inn regningen... må ikke pare telefon og kasse såvidt jeg vet... bare åpne telefonen, åpne appen, taste koden på appen, legge telefonen på platen og dra den blå rundingen mot høyre på skjermen. Litt kjipt at man bare får en sum, ikke en liste over hva man har kjøpt, og kassen nuller ut skjermen der du kunne se varene og summen, så du må følge med på skjermen til kassen for å få med deg totalsummen da er du ganske trygg mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå