Gå til innhold

Raptor har høy cpu bruk


vikingfk

Anbefalte innlegg

CPU: Intel P4 2,8@3,2

CPU-bruk i HD-tach 2.7: 2,6%

Hovedkort: Abit IC7-G

Chipsett: Intel i875p

S-ATA-kontroller: Aner ikke...integrert i brikkesett

Disk: Raptor

Operativsystem: Win XP Pro

Drivere: Aner ikke...de som lå på cden til hovedkortet

 

virker som de som har s-ata innebygget i southbridge får mye lavere cpu bruk enn de som har det via pci bus, som de fleste amd hovedkort har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig om det skulle være noe forskjell mellom intel og amd på dette punktet. Er det noen med nonbarton XP eller Via hovedkort som kan teste? Har hørt noen stygge rykter om at nForce 3 skulle ha dårlig harddisk kontrollere, vet ikke om dette også gjelder nForce 2, men det hadde vært arti og testa.

Lenke til kommentar

Kan være at det er noe muffens med selve testprogrammet, prøvde det akkurat bare for å oppnå en cpu-bruk på rundt 25%.

Har i likhet med flere i denne tråden Barton 2500 og NF7-S, så dere synes kanskje

at resultatet ikke er så snodig. Det er bare det at jeg SCSI-disker som jo går på en

egen kontroller hvis formål er jo blant annet å redusere cpu-load.

Lenke til kommentar
veldig rart resultatene som har kommet til nå viser at intel ligger på 1.8-3.0% mens amd ligger fra 30-45% cpu usage :shrug:
er litt rart når 2 brukere av amd 2500+ får ca likt kanskje det bare er barton som har det problemet hvem vet

 

Begynner ikke du å bli lei av å rakke ned på AMD? Vi vet at du har Intel og at det er best i verden nå, du trenger ikke å fore oss med teskje...

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Det finnes "forskjellige" WD raptor disker..

De er forskjellige i den grad at de har oppdatert firmware på den nyeste typen.

Dette for å bedre ytelsen!

(Dette leste jeg i en test på en eller annen hardware side..)

Det kan ikke være noe sånt som spiller inn da.

 

Dette var bare et skudd i *mørket* :!:

Lenke til kommentar
Har amd XP2500 Barton+nforce2+egen s-ata kontroller.og  Raptor disk .... får 23% CPU bruk .

Hvilket hovedkort har du??

Bruker du en s-ata/raid kontroller utenom den på hovedkortet??

Såfall hvilken??

 

Forøvrig:

Oppdaterte mitt 4. innlegg på side 1 med info om bios versjon til s-ataRaid kontrolleren

Endret av vikingfk
Lenke til kommentar

Det står eget s-ata kort så ja er utenom hovedkortet :D Det er en shuttle pc med nforce2 og en siliconimage kontroller ... har oxo prøvd med HighPoint 1520 S-ata kontroller.

 

OFFTOPIC

 

Grunnen til at jeg prøvde med HigPoint det er at jeg først kjørte 2 raptor disker i raid 0. (Og siliconimage har bare software raid = kan ikke boote fra raid!) men da får jeg en boot tid på 5 min..... noe som er uakseptabelt! Så jeg sitter nå på gjerdet å venter på nforce250 i en shuttle box så jeg kan kjøpe meg en Sandiego CPU når den kommer.

Så nå kjører da Siliconimage + 1stk raptor disk.

 

( IKKE kom med : hvorfor det ? intel eier shuttle suger.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...