Snylter Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Bensinbilene har gjerne noe høyere forbruk enn dieselbilene, men til gjengjeld slipper man bytte av svinghjul, dieselpumpe, dyser og partikkelfiltre Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Tviler på at dette er lov, enten må de permittere noen eller si opp noen. "Mest ettersom jeg fikk beskjed om at fra høsten av blir det 3-4 måneder med 80% stilling på jobben min," Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Har ikke ønsker om å outte noen her inne, men bedriften ønsker da å holde stengt på fredager pga stor økonomisk nedgang i markedet. Fikk riktignok betydelig lønnstillegg så det kanskje ikke svir så hardt med de månedene. Aner ikke om det er ulovlig eller ikke, men når det var valget mellom det eller at noen må permitteres, foretrakk vi dette. Men angående bil, så håper jeg å hente den i dag eller i morgen. Har holdt meg litt unna å lese om bilen på nett generelt etter jeg signerte, ettersom det tydeligvis er stor splittelse om dette er en helt grei motor eller skikkelig treig/kraftløs elendighet. Bilen hadde kraft nok for meg når jeg kjørte den i alle fall, og er tydeligvis ikke helt alene om å mene det (test på dinside, carbuyer på youtube etc.). Nå er hvertfall det valget tatt, så får tiden heller vise om det var et bra valg eller ikke. Takker for dere som ga tips i alle fall! Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Er det ikke Bmwmotor i disse? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Stemmer. Om det er en fordel eller ulempe aner jeg ikke, vil jo tro de vet hvordan man lager gode motorer hvertfall. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 De er gode på større motorer ihvertfall Ble for dyrt for Toyota og bytte motorer i hytt og pine vel.. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Vil tro det er noenlunde samme som sitter i 116d/316d kanskje? Ca 115 hk. Men med all fare for at jeg kan ta feil... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Etter å fått hjem bilen, tok en langtur i går kveld, kan jeg vel bare si at motoren holder helt fint til mitt bruk. Noe seig på den første strekka, men så fort man kommer i gang merker jeg ikke spesielt forskjell i forhold til min forrige bil i alle fall. Mer behagelig å cruise med på motorveien og, der den jeg hadde før ofte lå på litt høyere turtall. Behagelig, fast og fin bil, etter min mening! Ligger på ca 0.5 liter på blandet kjøring. Endret 5. februar 2016 av ZprMario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå