Gå til innhold

Er Chess det billigste alternativet for meg?

Anbefalte innlegg

God kveld! 

Jeg har hatt Chess i mange år nå, og har vert greit fornøyd. Men det siste året har jeg slitt med dekning, og det er utrolig frustrerende. Både innendørs og utendørs. Uten dekning er jo hele telefonen ubrukelig. 

Abonnementet jeg har i dag er Chess SjakkMatt ExtraBruk til 299,- mnd. I tillegg har jeg ett tvilling-kort som jeg bruker i iPaden til 28,- mnd. 

Så jeg har en månedlig regning på rundt 330,- 

Der har jeg 5 GB Data med 4G hastighet på 20 til 60 mbit/s og Frie ringeminutter, SMS og MMS. 

Det jeg da lurte på: 

Det jeg da lurte på, er om det er noen abonnement der ute med Telenor-dekning som tilsvarer dette? Uten å tape hverken hastighet, datamengde eller antall frie ringeminutter/SMS og tvillingkort/data-SIM? 

Jeg har prøvd å lett litt, men kjenne ikke til så mange operatører utenom de aller største. 

Takker for alle innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste alternativet ditt blir Talkmore Fritt 5000. Da får du 5 gb med data og fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms til 299 kr mnd inkludert datasim. Standardhastigheten deres er 10 mbits men slenger du på 29 kr mnd får du 40 mbits hastighet. Trenger du enda mer fart får du opptil 150 mbits til 49 kr mnd.

Så for 328 kr mnd som er ca det samme du betaler i dag får du et tilnærmet helt likt abonnement med Telenor-dekning som du har hos Chess med unntak av 20 mbits lavere toppfart på data (40 mbits vs 60 mbits).

Andre alternativ er Hello.no som leverer mer data for 300 kr mnd, 10 gb, men da må du legge til 50 kr for datasim og du vil ikke kunne oppnå mer enn maks 10 mbits hatighet. Djuice har også et 5 gb-abonnement til 299 kr mnd men tar 49 kr mnd for datasim og 49 kr mnd for maks hastighet om du vil ha mer enn 10 mbits så du ender opp med å betale 397 kr mnd om du vil ha med datasim og mer fart.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

10 Mbit/s er nok på en mobiltelefon, man vil ikke merke vesentlig forskjell uansett. Gi oss heller større datakvoter.

Så godt å se at jeg ikke er alene om å mene dette. Skjønner ikke hva folk skal med 40 mbit på mobilen. La oss heller få mer data til en lavere pris.

Lenke til kommentar

10 Mbit/s er nok på en mobiltelefon, man vil ikke merke vesentlig forskjell uansett. Gi oss heller større datakvoter.

Så godt å se at jeg ikke er alene om å mene dette. Skjønner ikke hva folk skal med 40 mbit på mobilen. La oss heller få mer data til en lavere pris.

Jeg har hatt 10 mbits med Hello en periode og det fungerte helt fint. Har hatt Telenor sitt toppabonnement hvor jeg innimellom oppnådde 100-120 mbits men det hjalp lite når jeg kunne bruke maks 12gb i mnd. Så jeg er enig, 10 mbits er helt greit til daglig bruk på mobilen.

Lenke til kommentar

Så er det de av oss som bruker telefonen som hotspot med laptop ol. :)

Fremdeles er det nok hastighet, det tar ikke mer enn litt over en time å svi av dine 5GB med 10 Mbit/s.

Lenke til kommentar

Fremdeles er det nok hastighet, det tar ikke mer enn litt over en time å svi av dine 5GB med 10 Mbit/s.

Helt enig, til ordinært bruk med en laptop som å lese litt eposter, nettaviser, forum o.l, så er 10 Mbit/s mer enn nok med de datamengdene vi får med dagens ordinære mobilabonnement.

Joda, da jeg hadde Banzai med 100 gb data så lastet jeg noen ganger ned noen hundre megabyte musikk eller video til offline bruk på mobilen/ipad´en og da fikk jeg nok glede av at jeg kunne oppnå 60 mbits men det er ikke noe jeg vil anse som normal bruk. Ikke noe galt med litt hastighet, men jeg kan ikke se på det som essensielt for andre enn de spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke 5GB data :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...