heipameg Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Jeg har tenkt mye på historie i det siste, spesielt nå som det foregår mye rasistiske handlinger i verden også. Jeg tenker tilbake til når det kunne ha startet, og tenkte da på imperialismen, og koloniene i Afrika (og da eventuelt India). Jeg lurer på hvordan Afrika kunne ha vært i dag uten den europeiske imperialismen? Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Det finnes faktisk noen steder i Afrika idag der Engelskmennene ikke kom til. Legger ved ett eksempel: Endret 19. januar 2016 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
Visningsnavnet er i bruk Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 De ville nok vært mer primitive, men det er mulig det hadde vært bedre for både dem og oss. Mindre kriger som følge av streklinjede grenser uten tanke på etnisitet og språktilhørighet, mindre immigrasjon fra Afrika til Europa, og så videre... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Det mange her ikke faktorerer inn er innflytelsen koloniseringen hadde på andre områder i Afrika. Du kan jo tenke deg hvordan Norge hadde vært om svenskene hadde kolonisert alle delene av landet som faktisk hadde ressurser og dyrkbar jord. Edit: Uten koloniseringen så er det sannsynlig at det Ottomanske riket ville ekspandert videre ut over Afrika. Isolerte folkegrupper (f.eks San-folket) ville trolig fortsatt vært primitive uten koloniseringen, så om disse hadde fått vært i fred så hadde mer av Afrika vært uavhengige stammer med steinalder/bronsealder teknologi. Men med dagens globalisering så ville dette vært umulig å opprettholde. Informativ video: Endret 23. januar 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå