alex100 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Jeg legger inn tekst i noen tabellruter, og noen ganger så blir teksten lenger enn det som det er plass til orginalt. Da utvider tabellen seg automatisk. Dette vil jeg ha stopp på. Fins det en kode som gjør at tabellruten lager en scroll på siden selv når teksten blir lenger enn det som er plass til? Takk på forhånd. Endret 18. november 2003 av alex100 Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 lurer på det samme jeg og.. :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Du kan ikke ha scroll i en cell som er del av en table. Da må du bruke en iframe (noe som funker helt fint). Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Du kan ikke ha scroll i en cell som er del av en table. Da må du bruke en iframe (noe som funker helt fint). drit... f'aen... jobba en god stund med det nå... må jeg sette alt opp på nytt for å få det til å funke med "iframe"? Lenke til kommentar
dms Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Bruk en div med overflow:auto Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Bruk en div med overflow:auto med "div" mener du da en liten ramme som du kan flytte hvor som helst? i så fall: det har jeg prøvd. men problemet er at de flytter seg rundt om kring med forskjellige oppløsninger. edit: jeg har også prøvd å legge til "overflow:auto" i tabellruten, men den funker bare ikke. prøvd mye forskjellig. Endret 17. november 2003 av alex100 Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Går det an å "låse" størrelsen på tabellruten da? Slik at den ikke utvider seg viss jeg har et for stort bilde i? Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 <div style="height: høyden; overflow: auto"> Tror denne skal gå. Denne legger du inn i den cellen som skal scrolles. (er ikke helt sikker, men si ifra hvis det virker) DanielP Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Testet litt her, og ja.. jeg kommer alltid borti noe bugs %#& som jeg egentlig hater HTML Uansett, la ut forsøket her: http://home.chello.no/~alexholm/test/tablescroll.html Hvis du har siste Firebird/Mozilla, Opera og IE så ser du at det ikke funker i IE, ofcourse! For å få det til å funke i IE, må du ha width på div'en satt til 400px f.eks. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 <div style="height: høyden; overflow: auto"> Tror denne skal gå. Denne legger du inn i den cellen som skal scrolles. (er ikke helt sikker, men si ifra hvis det virker) DanielP Now we're talking! Funket som smurt den der. Tusen hjertelig. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jo bare hyggelig. Kjekt å kunne hjelpe DanielP Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Siden du nå har funnet utav det, hva med å endre status i topic...? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Siden du nå har funnet utav det, hva med å endre status i topic...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå