Elyas Machera Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har bare PS2, men ønsker meg GC til jul. Det vil være katastrofe hvis GC dør ut. Nestenalle de kule spillene kommer/har kommet til den, f. eks Zelda, Super Smah Brothers Melee, Zelda, F-Zero, og nå kommer jo Final Fantasy Crystal Chronicles. Vi trenger ikke X-Box! Lenke til kommentar
Graav Waraxe Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Gamecube har gjort det dårlig men har kommet STORT etter prisraset + at den bundlen med Mario Kart og Zelda spillene sikkert drar opp salget litt vilt det og. Rimelig sikker på at Metal Gear Solid: Twin Snakes kan bære GC utover i 04 alene, så jeg tror ikke Nintendo bare 'gir opp' og lar GC forsvinne i glmselen med det første. Personlig har jeg alle tre konsollene og har såpass innsikt til å vite at å si at en konsoll er best og de andre er ubrukelige er feil, feil, feil. Å mene noe sånt er utrolig trangsynt. GC er ikke bare for barn, feks: Resident Evil, Eternal Darkness, men så har det seg jo sånn at det ikke MÅ være blod og guts flytende på gatene for at voksne skal kunne spille det. Jeg forstår jo at noen kan synes at mange Nintendo spill kan være litt vel fargesprakende og 'søtt', men nå er det jo det at vaskeekte Nintendo spill har en spillbarhet som er helt utrolig. Og hvis man velger å overse genialt gameplay fordi det ikke ser så 'tøft' ut som GTA så er man faktisk en 'uvitende gamer'. Nå kan det jo være at jeg er litt sentimental når det gjelder Nintendo og Mario, Donkey Kong, Zelda osv siden det vare disse som fikk meg i gang med gaming på 80 tallet, mange litt yngre har ikke disse 'røttene' fra Nes og tilogmed Snes dagene. Enhver selvrespekterende konsoll gamer burde eie en GC nå som den er ute til innbruddspris. Jeg tror det er Xbox som har den lyseste fremtiden, når du ser på hva den har å tilby fremover, feks CS:CZ, Half-Life 2, Deus Ex 2, GTA: Double Pack og størst av alt Ninja Gaiden(!!!) . Det er jo ingen regel men man kan trygt si at spill som blir gitt ut på alle konsollene er vanligvis best på Xbox. Og Controller-S joypaden er min favoritt, sitter farlig godt i handa. Jeg bruker ikke min PS2 mye lenger, den sitter der vel bare å venter på MGS3 og FFX-2, ville aldri solgt den, har en 14-15 svingode spill til den pluss at den kan jo spille alle de gode gamle PSone spillene. Men hvis jeg skulle kjøpe en spillmaskin i dag hadde jeg aldri kjøpt PS2 for å si det sånn. Bottom line: Det er ikke en konsoll som er best. Hvis man vil oppleve alt det geniale som er ute å går på spillmarkedet burde man faktisk ha alle konsollene, nå om dagen trenger man jo ikke så mye penger i lommeboka for å få det til heller. Jeg tror gamere aldri har hatt det så godt som nå, konsoll krigen har vært super for folk som gidder å utnytte det, hvis en konsoll vinner og lar prisene fly i taket igjen så ser vi vel at vi har vært litt bortskjemte i det siste. Endret 18. november 2003 av Graav Waraxe Lenke til kommentar
mr x Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 litt synd dette med gc,ser ut som de ikke nådde helt fram.. synes ikke de har så mange bra titler og slå i boret med,slik som ps 2 og x-box.. tror nok gc skulle satset mere på spill for voskne/ungdom ikke bare de yngste.. sikker noe bra titler for de som ikke er barn lengere,men gc har nesten fått et stempel på seg at det passer best til de yngste(super mario.m.m) synes nesten gc ble en like stor flopp som dreamcast... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Ja men de har fått boostet salget veldig bra ved å sette ned prisen kratftig. De har faktisk blitt nødt til å starte produksjonen av GC igjen for å få dekket etterspørselen. Men jeg håper virkelig at hele Nintendo forsvinner etterhvert. Tror verden hadde blitt et bedre sted uten de avskyelige Mario/DonkeyKong etc. figurene. Det er ganske så patetisk at det er nettopp disse figurene som er Nintendos "killerapps". Nintendo har vel ikke klart å komme opp med noe nytt de siste 20 årene? Snakk om å melke hver eneste dråpe ut av et utslitt og foreldet konsept. Dersom de hadde kvittet seg med det gamle skrotet og heller satset mer på voksne som målgruppe tror jeg også at GCn kunne blitt tatt mer seriøst. Hardwaren er jo forsåvidt bra. Endret 19. november 2003 av Vice Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Ja men de har fått boostet salget veldig bra ved å sette ned prisen kratftig. De har faktisk blitt nødt til å starte produksjonen av GC igjen for å få dekket etterspørselen. Men jeg håper virkelig at hele Nintendo forsvinner etterhvert. Tror verden hadde blitt et bedre sted uten de avskyelige Mario/DonkeyKong etc. figurene. Det er ganske så patetisk at det er nettopp disse figurene som er Nintendos "killerapps". Nintendo har vel ikke klart å komme opp med noe nytt de siste 20 årene? Snakk om å melke hver eneste dråpe ut av et utslitt og foreldet konsept. Dersom de hadde kvittet seg med det gamle skrotet og heller satset mer på voksne som målgruppe tror jeg også at GCn kunne blitt tatt mer seriøst. Hardwaren er jo forsåvidt bra. ??? Har du egentlig prøvd å spille Metroid Prime, Zelda - The Wind Waker eller Mario Kart - Double Dash??? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 GC2 bør definitivt også ha DVD-støtte. Ja, mange vil si "DVD kan du ha egen spiller for", men sannheten er at DVD-støtten til PS2-en og Xbox-en selger konsollet til veldig mange mennesker. GC2 bør definitivt også ha en harddisk, som jeg personlig tror er fremtiden for konsollene. Og ikke minst - en onlinetjeneste slik som Xbox Live. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 tror muligens nintendo gjorde en stor tabbe designmessig når de lagte gamecube...bare se på PS2..den er jo lekker (spesiellt i sølv...får nesten lyst til å kjøpe konsoll bare for å ha den på hylla jeg ) Her er det delte meninger. I min mening er GC den desidert "peneste" og best designede konsollen av de tre. Både Xbox og PS2 er stygge og klumpete i forhold. GC'en er den konsollen av de tre som har et mest stilrent og pent design. At GC'en har et design som appellerer til barn og ikke passer inn sammen med dvd-spillern i børsta stål el.l. burde da ikke gjøre den mindre attraktiv som spillekonsoll! Det er jo en ulempe at man ikke kan spille av dvd på GC'en, men så er den jo også ment for spilling og ikke filmvisning. Spillutvalget til GC synes jeg er bra. Det har vært mangel på gode RPG's, men de er på vei nå. Barnslige spill til GC? Mange av de spillene folk mener er barnslige, er spill Sega har utviklet til GC etter at Dreamcast'en dret seg. Disse sees ofte på som barnslige fordi de har en arkade-stil over seg (Sånn som Super Monkey Ball osv.). Har man testet slike spill i 4-player sammen med gutta et par kvelder skjønner enn hvor kule disse spilla egentlig er, selv om de kanskje oppfattes som litt barnslige. Jeg har ingen av konsollene selv, men skulle jeg kjøpt en i dag, hadde det blitt GameCube. Billig konsoll og mange gode spill jeg ikke finner på andre konsoller. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 GameCube er jo billigt. fan mæ 1295 med 2 spill Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 gamecube 2 bør ikkje ha dvd støtte eg er ****** ikkje intresert i å betale 500kr ekstra for ein lusen dvd spelar og gamecube er klart den beste konsollen, ingen andre leverer like bra spel. Xbox er ein skandale på spel, einaste grunnen til eg har xbox er fordi eg modda den. Spel som Zelda, Metroid Prime og Super Mario er noko dei andre konsollane kan draume om. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 sIDDIs: Ikke gjør dette til enda en konsoll-krig. Da stenges tråden umiddelbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå