Gå til innhold

Vil Gamecuben overleve?

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg en high end PC, en PS2 og en Gamecube. Jeg må si at noen av de beste spillene som er gitt ut i senere tid har jeg prøvd på Gamecube, feks Zelda TWW, F Zero GX, Metroid Prime, Skies of Arcadia, Animal Crossing og mange fler. Det er med en viss irritasjon at jeg ser at Gamecube gjør det så dårlig rent salgsmessig verden over, da denne maskinen hoster noen av de beste spillene man kan oppdrive.... Er det andre som favoriserer Gamecuben sin og har dere tro på at den vil overleve et år til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nintendo kommer nok tilbake, men jeg tror de må rette seg mer mot et videre spekter av gamere, enn kun mot de under 14

Nok et eksempel på en uvitende tosk. :grumpy:

Alle som sier at GC retter seg mot barn, har/er enten:

1. Aldri spilt GC.

2. "Overført" sitt intrykk på tidligere Nintendo-maskiner til GC.

3. Hardnakket PS2 eller Xbox fanboy.

4. Ingen som helst forståelse for kvalitet.

5. Spilt Cel-damage på GC hos en kamerat.

6. Prøvd GC i butikken(e).

Hvis du gjenkjenner deg selv på en av disse punktene, så er du en uvitende gamer. Hvis du fortsatt står på ditt, at GC retter seg mot barn, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. For da har du på en eller annen måte et problem. Et stort problem.

Lenke til kommentar
Nintendo kommer nok tilbake, men jeg tror de må rette seg mer mot et videre spekter av gamere, enn kun mot de under 14

1. Aldri spilt GC.

Hvis du gjenkjenner deg selv på en av disse punktene, så er du en uvitende gamer. Hvis du fortsatt står på ditt, at GC retter seg mot barn, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. For da har du på en eller annen måte et problem. Et stort problem.

vel, alle har sin mening. ingen av de nevnte punktene passer meg. jeg sier ikke at alle spill som har kommet ut på GC er for barn, sier at de gir det inntrykket til de "uvitende" gamerne. selv synes jeg det er flere bra spill på GC, som f.eks. Zelda, men foretrekker allikevel PS2, XboX og mest av alt PC.

som sagt tror jeg Nintendo kommer tilbake med noe bedre, de har gitt ut gode maskiner før og GC er heller ikke en dårlig maskin. men når selv Nintendo må ut med en pressemelding om at de har gjort feil anngående maskinen [GC] så har de tabbet seg ut på noen punkter

Lenke til kommentar
Nintendo har selv sagt at hvis det ikke går bedre med "GC2", vil Nintendo falle ut av konsollmarkedet. Vi får krysse fingre og tær, og håpe at det neste konsollet fra Nintendo blir en gigant-hit.

Det er jo fordi den koster 759kr

Personlig håper eg at Nintendo lever vidare, Mario er ein av mine favorittkarakterer innen spillverdenen, eg har vore innom dei fleste Mario spillene.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Det som imponerer meg med gamecuben er at Nintendo utvikler noen av de beste spillene til konsollen selv. Mario, Zelda og Donkey Kong er eksempler på det.

Jeg håper virkelig at det fortsatt vil være plass til nintendo på konsollmarkedet, selv om det har blitt tøft de siste årene. Husker i gamle dager da det var Nintendo og Sega som kjempet om kundene. Det eneste Sega driver med nå er å lage spill. Ser ikke helt bort ifra at Nintendo vil fortsette å produsere spill til tross for at de har skremt med at de vil trekke seg helt ut hvis det går dårlig med neste konsoll. Så kanskje vi får spille Mario på Playstation 4? :D

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forestille meg et fremtidig konsollmarked uten Nintendo tilstede. Om Nintendo skulle slite med sin neste maskin, GC2 eller SNES2 eller hva den kommer til å hete, så vil Nintendo uansett fortsette å utvikle spill, det er det som er det viktigste. Jeg gir blanke i om jeg spiller på Xbox, PS2 eller Gamecube, så lenge spillene er bra (selv om jeg må inrømme at GC joypaden er min nåværende favoritt, selv om den har få knapper...).

Spillkonsepter som Mario, Zelda og Metroid er spill fra Nintendo jeg alltid har elsket, har spillet gjennom alle siden det første, og skal jeg fortsette å spille konsollspill i fremtiden nå som jeg er nær de 30, ja da trenger jeg de nevnte konseptene til å leve videre for å opprettholde min interesse i det heleste tatt....

Lenke til kommentar
De har også sagt at den dagen de slutter å lage konsoller er den dagen de er ute av spillmarkedet, period. Vi får håpe at GC2 ikke blir det siste vi ser av Mario, Luigi, Samus, Link og alle de andre!

Hvilket vil si at vi aldri får spillt Mario, Donkey Kong eller Link på noen annen platform enn en NES.

Lenke til kommentar
Gamecube vil nok dø ut fortere enn forventet ja.

Salget går dårlig og nå er prisen redusert enda mer.

Rett skal være rett. Salget går slett ikke dårlig, det har vel praktisk talt eksplodert etter at prisen ble senket. Å øke sin markedsandel i Europa fra 5% til 25% på tre uker er definitivt _ikke_ svakt salg. Har også sett data på at GC selger 5x mer enn Xbox (etter at prisen ble satt ned), men da jeg ikke husker hvor jeg leste det og i hvilket område det gjaldt tør jeg ikke stå for om tallet stemmer eller ikke. Likevel er det helt klart at man ikke kan kalle salget av GC for svakt.

http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=3662

At salget gikk treigt var trolig en årsak til at prisen ble redusert, men nå selger den altså meget bra. Flere med GC betyr flere spill solgt, mer cash til Nintendo, og forhåpentligvis bedre/flere spill til kundene. Vet ikke hvordan markedsandelene er ellers i verden (sitter på skolen, har ikke tid til å undersøke nå), men GC har altså større markedsandel i Europa enn Xbox, uten at noen dømmer Xbox nord og ned av den grunn.

Å karakterisere en konsoll som "barnekonsoll" synes jeg blir litt vel dumt. Alle de tre konsollene har titler rettet mot alle aldersklasser. Xbox (bare et eksempel) har mange middelmådige spill, betyr det at konsollen er rettet på folk som ikke har sans for kvalitetsspill? Neppe. Xbox har kanskje mangel på gode spill for yngre, men hvordan kan det være negativt for en konsoll at denne aldersgruppen ogå inkluderes? PS2 har da også barnevennlige spill i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

1. Aldri spilt GC.

um, du argumenterer litt feil nå

jeg mener det er jo nettopp de "uvitende gamerene" du snakker om Nintendo nettopp må klare å overbevise... hvis du selv mener, som du impliserer, at du kan få inntrykk av at GC er for 14 og under ved å spille det i butikken, som du nevner i lista di, vil ikke det si at "vanlige, uopplyste" folk får det inntrykket av å prøve GC i butikken? når du hiver inn at de kanskje aldri har spillt GC før, og sitter med forutintatte meninger on Nintendo, så er det jo ikke merkelig at de mener det er for <14 gruppen, og det er dette jeg tror som er Nintendo's problem...de har ikke klart å riste av seg det "for kids" imaget de har hatt siden SNES...

edit: btw, er ikke gC lilla? og den kontrolleren virker egentlig som "for kids" den oxo...tror muligens nintendo gjorde en stor tabbe designmessig når de lagte gamecube...bare se på PS2..den er jo lekker (spesiellt i sølv...får nesten lyst til å kjøpe konsoll bare for å ha den på hylla jeg ;) )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...