Gå til innhold

Flere nettbutikker deler informasjon med andre selskaper.


siDDis

Anbefalte innlegg

Eg utfører et lite analyseprosjekt for tida og er overraska over kor mange nettbutikkar det er som gir vekk kundedata til andre sedskapar.

 

Eg skal ikkje nemne namn(enda), men dette er tragisk og me forbrukarar bør kunne si klart NEI til dette. Dette kan ikkje vere akseptabelt. F.eks Google veit rimelig godt kven fleire av dykk er, med namn, epost adresse, bilete, adresse, telefonnummer osv...

 

Greit nok?

Men det veit jo søren meg kva slags produktar du også kikke på, kva slags nettbutikkar du liker å kikke på, kor lenge du er inne på disse forskjellige produkta. Kva slags produktar du brukar tid på å samanlikne. Ja dei samlar inn alt mogleg med data og du er produktet som dei selje vidare til sine annonsørar.

 

Google blir større, mektigare og er mykje meir bekymringsfullt enn Microsoft nokon gong var på nitti-talet. Men det er mogleg å begrense dette, og fleire nettbutikkar bør endre analysestrategien sin. Slutt å bruk tenestar som er hosta frå tredjepartar. Du trur du hjelpe deg sjølv, men du gjer det bare vondt verre, for data frå din nettbutikk blir delt med andre som blir igjen flinkare å konkurrere med mot din nettbutikk.

 

Nokre nettbutikker garanterer for at dei ikkje dele informasjon med andre selskaper. F.eks så skriver dei følgjande:

 


Informasjon som samles av andre
Vi lar ingen andre samle inn informasjon under ditt besøk på våre sider.

 

Men eg kan jo enkelt motbevise dette. Har me forbrukarar ein sak? Kan eg saksøke dei for å sende data om meg til andre tredjeparter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettbutikkane brukar ofte tenester som f.eks Google Analytics, fonter og andre tenestar. Google Analytics sender med alt mulig av data videre til Google. Det er nettbutikkane som er ansvarlige for dette. Data som blir samla inn til "deira" Google Analytics blir delt med Google som igjen deler dette med "kundane" sine. Eg kan ikkje sjå det er forskjell på dette og data ein nettbutikk samlar inn sjølv på sin eiga database.

 

Alt du som kunde gjer på den siden blir lagra i Google sin database, og det er heller ikkje anonymisert. Det eg heller ikkje forstår er at nettbutikkane gjer dette i god tru, altså den informasjonen som blir samla inn er også gull verdt for konkurrentar og dette får dei jo delvis tilgang til (f.eks målretta annonser) som gjer det lettare å konkurrere. Men andre ord, ein nettbutikk gjer det eigentleg bare verre for seg sjølv i lengda. For Google sin jobb er jo å lokke deg inn på deiras kundar sine nettbutikkar.

 

Det finnes jo flust av andre alternativer som forsikrer seg om at data som "du" samle inn bare er tilgjengeleg for "deg".

Endret av siDDis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her påpeker du noe som bør bli ansett for å være ett stort problem i den digitale verden. Mange forfattere av internasjonal juridisk litteratur om e-commerce påpeker dette problemet som ett av de mest inngripende vilkårene nettsider bruker i dag.

 

De fleste nettsiden som gjør dette, "sikrer" seg ved at det fremgår i vilkårene for bruk av siden at informasjon om deg kan bli delt med tredjepart. Det benyttes i stor grad, såkalte Browse-wrap kontrakter på disse siden. Dvs. at det av vilkårene går fram at du aksepterer avtalen ved å benytte deg av denne siden. Problemet med denne typen avtaler er at det er høyst tvilsomt om disse kan anses for å være juridisk bindende. I USA fikk man i 2014 en dom hvor det ble fastslått at denne typen avtaler ikke utenvidere vil være bindende for kundene.   https://en.wikipedia.org/wiki/Nguyen_v._Barnes_%26_Noble,_Inc. 

 

Når det gjelder vilkåret du referer til, vil jeg ikke påstå at det er vanntett. Det begrenser bare tredjepart fra å innhente informasjon. Det står ingenting der om at nettsiden selv ikke kan innhente informasjon, for deretter og selge den videre. Så om jeg skulle ha gått til sak mot selskapet, ville jeg heller ha angrepet avtalen som sådan. Da spesielt i forhold til urimelige vilkår jf markedsføringslovens § 22 og avtl § 36. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var inne på skruvat og så på bildeler (var innlogget) men endte opp med å ikke handle. Noen dager senere fikk jeg en telefon fra et forsikringsselskap som samarbeider med skruvat(?) og sa de hadde sett jeg ønsket å kjøpe bildeler, og lurte på om jeg også ville ha rimelig forsikring på bilen min.

 

 

Endte opp med å si nei til alt og unngår å handle fra skruvat, var ganske ekkelt egentlig.

Lenke til kommentar

Regen nr 1:

Vær aldri pålogget en Google-konto når du bruker nettleseren. Jeg har en slik konto, men er alltid utlogget når jeg ikke være det. Veldig enkelt med en slik konto, får egne favoritter på hvilken som helst PC etc, men ulempen er at alt du gjør på nett kan logges(og sannsynligvis blir det...).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liten oppdatering her. Det ser ut som at dagens moderne adblock plugins til nettlesere kan blokkere Google Analytics. Da er konklusjonen eigentleg ganske grei og me forbrukarar kan øydeleggja analysene for nettbutikker som bruker Google Analytics med å bruke ein adblock plugin. Og sidan andelen blant unge menn som bruker adblock er skyhøg, så har jo dette ein sterk effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...