Ann-K1991 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Var i en kollisjon rett etter nyåret. Er andre parten sin feil. Skadene er på 50.000kr. Selv skulle jeg selge bilen for 20-25.000kr. Takstmannen gav meg tilbud oå 17.500kr. Dette er helt LATTERLIG! Trodde man kunne ta forsikringspengene. ?? Er ikke akseptabelt at JEG skal bli skadelidende fordi den andre parten klarer å skade min bil til kondemnering !! Dette er snakk om en Passat 1.6 01mod. Stasjonsvogn. Hva burde jeg gjøre her egentlig? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Klage på taksten til forsikringsselskapet? Lenke til kommentar
snip Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Forsikringen går vel bare etter takst på verdien på din bil. Og det er ikke sikkert den har noe verdi. Dette går jo litt på hvor bra bilen din er. Er den 100% strøken, og alle servicer på stell. Om du har det, så kan du prøve å få noen kr ekstra. Også km på bilen er jo litt avgjørende. Nå er det vel slutt på å få utbetalt forsikringenpengene. Om du skulle ha billån på den. Om du ikke har noe lån som trengs å få bli dekket. Så får du utbetalt forsikringen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Man ser jo på finn.no hva andre tilsvarende biler går for - og da bør man ikke godta noe under dette. Noen er også av den oppfatning at man får mer for sin egen bil enn det noen er villig til å gi. Antall km, rust, andre kjente feil trekker ned prisen på bilen din om du hadde dette. Uansett så er ikke dette mye penger da det kanskje skiller kr. 3000 mellom deg og takstmannen. Om du mener du har ditt på det tørre så synes jeg du skal trekke saken så langt du kan og klage på vedtaket. Forsikringsselskap har som hovedmål å tjene penger, på alle områder. Argumenter du også kan bruke er at du feks. har betalt høyere forsikringspremie enn hos andre selskap, at du kanskje har betalt for høyere kjørelengde enn du behøver. Du kan true med å bytte selskap osv. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Husk å få med vrakpanten også, den er på 3000,- Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Latterlig at takstmannen bommer med hele 2500 kr på ditt prisanslag? Tar du med omreg i anslaget ditt så er differansen ikke mer enn 1000 kr. Det er ikke sånn at du får utbetalt det du mener din bil er verdt, men heller den reelle markedsprisen. Hvis du mot all sansynlighet har noen skikkelige gromdeler på bilen din så kan du helt sikkert få lov til å kjøpe vraket av forsikringsselskapet til så vidt over vrakpant, plukke av delene du mener har noe av verdi (for gjenbruk eller salg) og videre vrake bilen. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Det er helt normalt at første pris er lav. Klag, si at det overhodet ikke stemmer (så sant du mener det), krev ny takst, evt ny takst av annet takstfirma/person.Jeg hadde samme problem for noen år siden. Fikk takst på omtrent halvparten av det jeg mener at bilen var verdt. Var litt tøff i trynet med forsikringsselskapet, brumlet litt. Fikk ny takst som var nesten dobbel. Ikke glem at takstmenn jobber for sitt selskap, jobben deres er å gi priser som arbeidsgiveren er best tjent med. 1 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Sett på det dårligste hjulsettet på bilen, så hvis f.eks sommerfelgene/dekkene er bra, så kan du sikkert selge de for en tusenlapp eller to også. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Hva du har tenkt å selge den for er ikke nødvendigvis det samme som en kjøper vil betale. Med mindre bilen nettopp er EU-godkjent, har eksepsjonelt lav kilometerstand, har splitter nye dekk, eller andre ting som bør heve verdien på den i særlig grad over resten av det som ligger ute på Finn syns jeg 17 500,- er helt greit for en 15 år gammel Passat. 1 Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 19. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2016 Jeg er ikke enig da det er splitte nye sommer og vinterdekk på bilen, den er akuratt eu godkjent og jeg hadde kjøper på bilen som skulle hente denne uka etter at dette skjedde. (Måtte da så klart gi beskjed om st den var krasjet). Hele forstillingen er nylig bytter oxo. Kjøper SKULLE gi 23K for den. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Klage på taksten til forsikringsselskapet? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Jeg har vært i denne situasjonen noen ganger. For det første, takstmannen kan ikke avgjøre kondemnering, du har krav på å beholde bilen om du vil det så lenge det er motpartens skyld. For det andre er alltid første tilbud bare for å sjekke din reaksjon, det er alltid en del å gå på fra dette tilbudet. Mitt forslag: Si at du vil beholde vraket, og at du i tillegg skal ha 20k. Så plukker du av det du eventuelt vil ha av deler, og leverer bilen til høgging om den ikke kan settes i grei stand for en billig penge. Det du har krav på er gjenskaffelsesverdi, verken mer eller mindre. Endret 19. januar 2016 av Snylter 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Jeg er ikke enig da det er splitte nye sommer og vinterdekk på bilen, den er akuratt eu godkjent og jeg hadde kjøper på bilen som skulle hente denne uka etter at dette skjedde. (Måtte da så klart gi beskjed om st den var krasjet). Hele forstillingen er nylig bytter oxo. Kjøper SKULLE gi 23K for den. Regner ikke med sommerhjulene ble kondemnert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå