Gå til innhold

Badehuset i vinterdrakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Ragnar.

Fylkene rundt Oslofjorden har hatt mange milde vintre siden 1970-tallet, og det er ikke så rart at det blir klaget over slaps, hålke og mørketid.

Men med en sånn vinter som vi opplever i disse dager, er det vanskelig å tenke seg noe mer vakkert enn landskap kledd i hvitt, og med milliarder av snøkrystaller som glitrer i sol- eller måneskinn.

Da er det virkelig grunn til å glede seg over at vi bor i et land med skiftende årstider.

God komposisjon, fint utsnitt i breddeformat, god skarphet, klare, rene farger og behagelig lys bidra til å gjøre dette til et vakkert vinterbilde !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Fylkene rundt Oslofjorden har hatt mange milde vintre siden 1970-tallet, og det er ikke så rart at det blir klaget over slaps, hålke og mørketid.

Men med en sånn vinter som vi opplever i disse dager, er det vanskelig å tenke seg noe mer vakkert enn landskap kledd i hvitt, og med milliarder av snøkrystaller som glitrer i sol- eller måneskinn.

Da er det virkelig grunn til å glede seg over at vi bor i et land med skiftende årstider.

God komposisjon, fint utsnitt i breddeformat, god skarphet, klare, rene farger og behagelig lys bidra til å gjøre dette til et vakkert vinterbilde !

M v h

Albert.

Selv er jeg egentlig fra Vestfold og forstår godt dine betraktninger vedrørende milde vintre og oppfatninger om dette. Skal derfor ikke klage for mye på kuldeperioder når de en sjelden gang besøker oss.

Ellers takk for din gode kommentar.

Skj

Lenke til kommentar

Fint bilde! Det er jo noe som heter snøbading også!?

Tipper det er dine fotspor vi ser? ;)

Snøbading finnes jo, men trolig ikke her i området, og ellers tar du for en gangs skyld feil. Fotsporene er ikke mine. Kanskje en annen fotograf, vet ikke. Ville uansett ha med sporene for å få litt "liv" i snøen. Hjertelig takk for din kommentar.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott komposisjon med flotte farger og fint lys .

Ser at Helene nevner snøbading - det har jeg forsøkt en gang men det skal IKKE gjentas .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Noen er nok gærne til å bruke huset om vinteren også.

Husker en som jeg pleide å treffe på naturiststranda på Huk som pleide å ta med seg øks for å hogge høl i isen om vinteren for å få seg et bad.

I det siste har man jo sett flere som bader på vinteren, men det hogger kanskje ikke høl i isen for å komme nedi.

Fint komponert vinterbilde dette.

Er det ftografen som har vært ute og trampa i den jomfruelige snøen?

Roar

Lenke til kommentar

Noen er nok gærne til å bruke huset om vinteren også.

Husker en som jeg pleide å treffe på naturiststranda på Huk som pleide å ta med seg øks for å hogge høl i isen om vinteren for å få seg et bad.

I det siste har man jo sett flere som bader på vinteren, men det hogger kanskje ikke høl i isen for å komme nedi.

Fint komponert vinterbilde dette.

Er det ftografen som har vært ute og trampa i den jomfruelige snøen?

Roar

Ang fotsporene. Det er nok en annen enn fotografen som har gjort den jobben. Der virker jo som at vinterbading er mer vanlig nå enn før i tida. Skal jo være så sunt blir det sagt. Men det er ikke nok til å lokke meg uti. Takk for kommentaren Roar.

Skj

Lenke til kommentar

Flott motiv du gjengir på en flott måte.

Fine farger og skarphet, men må ses i fullstr.

Og jeg mener også at fotografens fotspor må være med.

mvh Fredrik

Takk for kommentaren Fredrik. Det er nok en annen som har laget fotsporene. Muligens en fotograf det også ?

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...