Salvesen. Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 For en god stund siden gikk jeg til innkjøp av ett såkalt "walk in closet", kjøpte da en modulbasert sak fra en av de store møbelkjedene, dette var ett nytt produkt. Kjøpte 4 slike moduler og om jeg husker rett kostet det rundt 10 000kr. Etter en god leveringstid(nytt produkt og problemer oppsto, greit nok) satt jeg dette opp selv og var veldig fornøyd, det så bra ut og virket til å være av god kvalitet. Etter en stund begynte skinnene til skuffene å bli dårlige og til slutt datt de helt i fra hverandre, selve "kulene" som de rulles på detter ut av skinnene og til slutt kollapser hele saken da de er med på å holde alt sammen. Henvendte meg til butikk og de bestilte inn nye skinner, monterte så de nye skinnene selv. Selv om jeg synes dette er noe butikken burde ha ordnet opp i, det er ikke mitt ansvar å ordne opp i deres problemer. Så etter noen nye måneder skjer det samme igjen, så ny runde med nye skinner og igjen monterte jeg. Nå har vi igjen problemer og vi er oppe på nr 3 eller 4 bytte siden de var nye, jeg har tidligere spurt om utbedringer på skinnene men alltid fått til svar at det er de samme skinnene og at de ikke vet om noe plan for forbedring. Jeg er nå selvfølgelig lei av å bruke min tid på å skifte ut deres ubrukelige skinner og har derfor henvendt meg til butikken for løsning. Forslaget til butikken var nye skinner, noe som er uaktuelt om de enda ikke er forbedret. Eller at de kan ta inn skuffene og vi kan velge noe i butikken til samme pris. Altså vi sikker igjen med ett walk in closet "skall", og får tilsvarende verdi i "instorecredit", noe som er det mest latterlige jeg har hørt på lenge. Så jeg svarte med tre alternativer: -Jeg bytter til nye skinner om de mener de er forbedret, men om problemene vedvarer fakturerer jeg de for min tid til de ratene som min jobb fakturerer sine kunder for mitt arbeid. Dette tilsvarer rundt 50 000 + moms dette skiftet og de som er gjort tidligere. Kasserer så skapet og ferdig med det. -Jeg returnerer alt mot at jeg får pengene tilbake slik at jeg kan kjøpe meg en annen løsning. -Vi møtes i forliksrådet. Jeg var litt kjapp i vendingene når jeg sendte denne mailen da jeg var mildt sagt forbannet, så nå spør jeg dere med peiling. Kan jeg gjøre det som er foreslått og hvilke muligheter har jeg for å få ordnet dette? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Regner med man har samme rettigheter som på andre produkter, men at du får nye deler til produktet vet jeg ikke om teller som et "reperasjonsforsøk". Om det gjør dette, så har de vell bare tre sjanser på å forbedre feil Søkte litt rundt og fant møbelfakta.no, og de sier man burde ta kontakt med forbrukerrådet, så kanskje det kan være lurt? http://www.mobelfakta.no/informasjon/moebelreklamasjoner-article298-386.html Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 De har omlevert skinnene to ganger tidligere, altså to avhjelpsforsøk. Hvis man etter to avhjelpsforsøk ikke har rettet mangelen, kan du kreve å heve kjøpet. Altså levere skapet tilbake og få igjen det du betalte (muligens minus bruksfradrag, men da kan du kreve forsinkelsesrenter, og da ender summen vanligvis på omtrent det samme). Du kan imidlertid neppe fakturere de for tiden du har brukt for å montere skinnene, da du av egen fri vilje valgte å gjøre det på denne måten. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2016 De har omlevert skinnene to ganger tidligere, altså to avhjelpsforsøk. Hvis man etter to avhjelpsforsøk ikke har rettet mangelen, kan du kreve å heve kjøpet. Altså levere skapet tilbake og få igjen det du betalte (muligens minus bruksfradrag, men da kan du kreve forsinkelsesrenter, og da ender summen vanligvis på omtrent det samme). Du kan imidlertid neppe fakturere de for tiden du har brukt for å montere skinnene, da du av egen fri vilje valgte å gjøre det på denne måten. 3 ganger har jeg skiftet, nå tilbyr de meg en 4 gang. Noe som er uaktuelt om det ikke er gjort noen endringer på de. Jo dette med fakturering blir nok vanskelig, men det ble ikke gjort av fri vilje. Det var eneste utvei, altså jeg fikk nye skinner men ikke noe hjelp til montering, så det var enten det eller ødelagte skuffer. Men jeg har uansett ikke lyst til å drive med noen fakturering, vill ha pengene tilbake og ut å kjøpe nytt system. Får se om det kommer noe svar i morgen skal også nevnes at de ikke har registrert at jeg har hentet skinner flere ganger, kun første gangen. Så mulig de setter seg på "bakbeina" og nekter for at jeg har byttet flere ganger, hvordan stiller jeg da ift vitner? Samboer vet jo naturligvis at det er snakk om flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå