Spawn0611 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har nå montert vannkjøling på maskinen min, alt hadde vært utrolig stille og deilig, hvis ikke denne viften som er i overbyggningen av kondensatorene på hovedkortet hadde bråket så jæv... :grine: Er det noen som har prøvd å koblet denne til en viftestyring? Kan jeg bare koble denne ut? Skifte vifte? Alle forslag og ide'er mottas med takk (innenfor rimelighetens grenser)! Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har nå montert vannkjøling på maskinen min, alt hadde vært utrolig stille og deilig, hvis ikke denne viften som er i overbyggningen av kondensatorene på hovedkortet hadde bråket så jæv... :grine: Er det noen som har prøvd å koblet denne til en viftestyring? Kan jeg bare koble denne ut? Skifte vifte? Alle forslag og ide'er mottas med takk (innenfor rimelighetens grenser)! Nå har jeg ikke MAX3 men IC7, men det er i hvert fall ikke noe problem å koble NB-viften til viftestyring. Går sikkert fint med OTES-saken også. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Å bare koble ut viften er kanskje ikke så kjempelurt, da det muligens vil bli litt varmt inne i "boksen". Å ta av hele saken fungerer derimot veldig fint her (haaater viftesus - må være yrkesskade ). Eventuelt vil vel viftestyring også funke. Å senke hastigheten fra 5000 til 1500 rpm skulle gjøre underverker for lydnivået. For øyeblikket ligger temperaturen på PWM rundt 36 grader (uten OTES-boksen that is), og det er ikke spesielt mye med tanke på at de er designet for å tåle over 100.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hadde et max3 med vannkjøling og hos meg kunne du ikke høre den vifta, det var kun når du startet opp maskinen da raste den opp i noen sekunder og så roet den seg ned så den ikke var hørbar. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Spawn0611, med et Max3 kort er jo ikke dette problem i det hele tatt. Gå inn i bios på menyen som heter "PC HEALTH STATUS" Her inne setter du "CPU FanEQ Speed Control" på 80% Speed Da vil både OTES og brikkesettviften svive på 80% av full hastighet. Dersom du fortsatt mener dette er for mye, setter du den til 70%. (Defaulthastigheten på Max3 kortet er faktisk 80% av full hastighet, det er derfor du hører at viftene skrur seg litt ned rett etter oppstart. Dette er sikkert et resultat av alle klagene som var på støyete brikkesettvifter på IS7 og IC7 kortene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå