toth Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Vurderer det ja. Er det muligens noen konsekvenser for det annet enn sure fjes? Anonymous poster hash: 4c66c...6c9 Jeg kan umulig se at det skal være ulovlig å ta en telefon, så lenge den ikke innebærer trusler e.l. - Uansett hvor mange telefoner det er snakk om(så lenge det ikke blir trakkassering av person). Jeg ville uansett begynt å filme hvert stopp(få deg et dashcam som går begge veier), og hver gang spørre hvorfor de stoppet deg. Om de krever ID eller ransaking uten grunn, sørg for å få det på film. Gå så et hakk opp i matkjeden og vis frem materialet fra flere slike stopp, og be om å få en slutt på det - evt gå til lokalavisen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Så vidt jeg vet loggfører politiet normalt stans av biler. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 (endret) Jeg skal ikke si at Politiet ikke gjør feil, men dette er noe som ville gjort meg mistenkelig.. En passasjer ble en gang tatt for besittelse i min bil på 1gr, noe jeg ikke var klar over han hadde på seg, det forklarte han også til politiet. Svaret dems var at jeg kjørte i et nabolag der det er en del tyveri og så videre, [...] Ingenting annet enn at jeg kjører bil en del på litt sære tidspunkt [...] Det skal ikke være nok til å terrorisere noen. Politiet i Norge lever fortsatt i Nixon tiden, jakten på Narkotika går foran det meste, hvis de stopper deg med venner 100x så kan de mulig finne et gram hasj. Godt brukte ressurser. ...og snakker du med en politimann, så opplever de at så godt som all hverdagskriminalitet og psykiske lidelser skyldes rusproblematikk. For meg må de bare jakte aspirerende junkier. Tvi tvi. Endret 21. januar 2016 av skripis 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 (endret) ...og snakker du med en politimann, så opplever de at så godt som all hverdagskriminalitet og psykiske lidelser skyldes rusproblematikk. For meg må de bare jakte junkier. Tvi tvi. Og snakker du med en fagmann, så opplever de at rnesten all usproblematikk skyldes psykiske problemer. For meg må de hjelpe alle junkier. Endret 21. januar 2016 av L4r5 4 Lenke til kommentar
skripis Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 ...og snakker du med en politimann, så opplever de at så godt som all hverdagskriminalitet og psykiske lidelser skyldes rusproblematikk. For meg må de bare jakte junkier. Tvi tvi. Og snakker du med en fagmann, så opplever de at rnesten all usproblematikk skyldes psykiske problemer. For meg må de hjelpe alle junkier. Hvem kom først, høna eller egget? Skyldes rusproblemene psyken, eller skyldes psyken rusen? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 (endret) Det å misbruke tunge rusmidler er ikke fristende for psykisk friske oppegående mennesker. Er ikke det ganske selvforklarende? Edit: når det er sagt synes jeg der høres tragikomisk ut og bli stoppet så ofte, med tanke på at det ofte sitter på unge folk i bilen din vet politiet at det er mye større sansynlighet for at du/noen i din bil har noe ulovelig på seg enn en gjennomsnittlig 11' mondeo kjørt av kjell på 47. Men mener ikke det er nok hjemmel for å stoppe deg annenhver dag heller, skal de gjøre jobben sin skikkelig skal de ta stikkprøver av litt forskjellige biler, ikke kun en bil. Endret 21. januar 2016 av Primer4 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Altså.. Hva snakker dere om? Junkier? Tunge rusmidler? Spar humoren. Forøvrig forkastelig at TS stoppes så mye, selv om det skyldes at en kompis ble tatt med 1gr cannabis for en tid tilbake i hans bil. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Det at han ble tatt har vel ikke så mye med saken å gjøre annet enn at de nå har funnet en liten grunn, har pågått før hendelsen og. Begynt å ringe inn 1 gang i løpet av dagen hvis jeg skal ut etter kl22, og sa da sparer jeg dere litt tid så dere ikke trenger å spørre meg for nå vet dere hvor jeg skal +fødselsnr+navn+bil+skiltnr. Vinka til politibil som spana i rundkjøringen istad, litt senere mens jeg venta i bilen på kjerringa som var på butikken kjørte politibilen forbi, inn på parkeringsplassen, sakte rundt meg og bort igjen, jeg var vel eneste bilen der. Skulle kanskje vise at dem følger med og hvem som er sjefen? Anonymous poster hash: 4c66c...6c9 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Skyldes rusproblemene psyken, eller skyldes psyken rusen? Ingen psykisk friske mennesker har noensinne bestemt seg for å bli heroinvrak. Rusproblemer oppstår alltid som følge av at rus brukes som problemløsning og ikke som rekreasjon. Når rusproblemene først har oppstått, forverres også ofte de psykiske problemene siden rusmidler er en særdeles dårlig problemløsningsstrategi. På samme måte som at ikke alle røykere røyker 40 om dagen og er stappfulle i lungekreft og ikke alle som tar et glass vin på restaurant ender opp døddrukne i badekaret hver eneste kveld, er det heller ikke alle brukere av hasj, marijuana, heroin, kokain eller andre narkotiske stoffer som ender opp på plata. Anonymous poster hash: dd954...6e7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2016 Blitt stoppet 10 ganger siden sist ca, blitt mer og mer frekk og mindre imøtekommende for hver gang og notert ned alle tjenestenr, sted, sato osv. Igår ble jeg ransaket hele bilen og meg selv fordi "jeg har blitt stoppet med pepperspray i bilen før" (en passasjer hadde pepperspray på seg i en annen bil jeg kjørte maaaange måneder siden, ingenting med meg å gjøre) og de var veldig aggresive og frekke. Ransaket bare meg og bilen pga "tidligere beslag", men de ransaka ikke passasjeren jeg hadde denne gangen.... han spurte om jeg hadde noe på meg; "nei - jeg bruker ikke narkotika" var svaret mitt. "Narkotika kan du holde for deg selv, vi skal sjekke etter våpen" - denne var ny ja.. Ble kjefta ned, gjort narr av at jeg var så kjekkas osv, og de skulle prøve å finne ut av alt mulig rart siden jeg var lite imøtekommende og "det har dere ingenting med/vil jdg ikke svare på" At jeg ikke likte å bli stoppa 2 ganger i uka og at det burde få meg til å føle meg trygg hvia jeg ikke har noe å skjule framfor nervøa hadde dem svært lite forståelse for heller..... Anonymous poster hash: 4c66c...6c9 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Kjøp deg en sexy stringtruse som du kjører rundt med og se hva de sier til det. http://www.intimategadgets.com/men-s-underwear/931-zebra-white-male-jockstraps.html Sett på deg løsskjegg. Bruk alveører. Mal ansiktet. Bruk hjelm. Fyll baksetet med pappesker. Sett på rosa setetrekk. Sett en oppblåsbar puledukke i passasjersetet. Ha en klipspose med mel i hanskerommet. Bruk leppestift. Etc. Ikke alle på en gang da, roter mellom dem. Ingen av disse tingene er etter hva jeg vet ulovlig. Prøv å være like meningsløs tilbake, ta igjen med "samme mynt". Blir du dratt inn på stasjonen flere ganger på rad for å være eksentrisk så trakkaserer de deg og det er lettere å bevise hvis du blir dratt med på stasjonen gjentatte ganger. De har heller ikke noen gyldig grunn til å gi deg bøter hvis du gjør rare ting som ikke er forstyrrende for deg eller andre i forhold til sikkerhet på veien. Til alle som leser dette; Ja, jeg vet det er teit og det er ment som delvis spøk og delvis seriøst. Jeg kjørte rundt med en svær dildo med sugekopp på sidevinduet en stund og ble aldri stoppet selv om det er en stor forstyrrelse for andre førere som så det. 3 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 På tide å anmelde nå. Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven). Tredje Del. Forseelser. 39te Kapitel. Forseelser mod person. § 390 a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år. Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn. 0 Tilføyd ved lov 3 juni 1955 nr. 2, endret ved lov 4 juli 2003 nr. 76 (ikr. 1 sep 2003 iflg. res. 4 juli 2003 nr. 877). 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2016 Hvordan går man fram med anmeldelse moy politi? Bør jeg anmelde politikammeret, eller de to betjentene som stoppet meg sist og var aggressive? Det var ei kjerring og en gubbe, kvinnfolket har stoppet meg før og var sinna fordi jeg ikke ville svare da og osv. Anonymous poster hash: 4c66c...6c9 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Det einaste fornuftige er vell å anmelde politiet som organisasjon? På den måten kan du legge fram alle hendelsane som bevis i saka. Dersom du anmelder navngitte personar så kan du kun bruke dei situasjonane som dei var innblanda i som bevis. Altså kun siste hendelse og den eine hendelsenfyrst. Du vil nok ha ein svært dårlig sak dersom du anmelder for trakasering og drar fram at ho politidama har stoppa deg ein gong før. Skal du vinne fram med noke så må du enten ha ein spesifikk politimann som du meinar bevist trakaserer deg ved fleire anledningar. Eller så må anklagen din være at politiet som organisasjon plagar deg. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Ble stoppet 2 ganger inatt. Første gang rundt kl2, da så jeg dem stod i rundkjøringa og ventet pp å følge etter så kjørte bare rett gjennom med vanlig fart. Først var han hyggelig, men når han fikk svara minr og kom tilbake kjefts og ropte han plutselig "ikke tro du er så jævlig kul og kjekkas" osv. Litt senere på vei hjem (ble ringt i halvnødsituasjon mens jeg sov for å kjøre noen hjem) ble jeg stoppet igjen, denne gangen synes han øya mine var røde. Måtte gå ut, og jeg slo visst ut på alle prøvene med fingeren og så videre. Måtte bli med til legevakta etter mye krangling. Blodet mitt vil forøvrig være reint hvis noen lurte, og skjemaet legen fylte ut med HAN sine tester og bedømmelse var "normal" på alt unntatt litt røde øyne, og "bedømmelse: ikke påvirket"... MEN mistet lappen automatisk pga blodprøve... han prøvde å få meg til å samtykke for ds går alt lettere, men det gjorde jeg ikke. I tillegg skulle dem ransake hjemme hos meg kl6 på morgenen, som innebærte å vekke hele huset. Foreldrene mine, søsteren som er høygravid og svogeren som er på besøk, ungen dems og kjæresten min. Mellom klokken 02 og 0630 var jeg med politi uten mobil deikke osv fram og tilbake til legevakta og ransakelse hjemme. Anonymous poster hash: 4c66c...6c9 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Mister man lappen automatisk når man tar blodprøve, selv om man umiddelbart får svar på at den var negativ for alle ulovlige stoffer? Hva er det godt for? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Trodde ikke man kunne få svar med en gang. En gang måtte jeg ta blodprøve og mistet lappen i 3 uker fordi resultatet måtte komme tilbake fra Oslo. Var ingen snakk om å få resultatet med en gang. Dette var 3 år siden så ting kan ha blitt forandret siden da. Endret 27. februar 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Man får ikke svar på blodprøve med en gang, de har nok ikke utstyr til det på legevakten og hvis de har det så tar det litt tid å kjøre blodet gjennom maskinene og få svar så tviler sterkt på at de fikk resultater der og da. Var sikkert "miste lappen i vente på svar". 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Det blir sendt inn til analyse visstnok, selv om legens vurdering var "normal" og "bra" på alle testene på arket og konkluderte med "ikke påvirket" Anonymous poster hash: 4c66c...6c9 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Spinnvilt egentlig, blitt stoppet en gang iløpet av de siste to årene, klokka var da ca. 03:00 og jeg hadde ett par fulle kompiser i bilen. Husker politifolkene var nesten for "kompis" og hyggelige men blåste selvfølgelig rent og kjørte videre. Skal dog nevne at for ca. 5 år siden ble fattern stoppet av to spanere etter at jeg hadde rånet/kjørt mye pirat i bilen hans, de hadde fulgt etter han ett godt stykke i sivilbil og spurt masse spørsmål om folk de følger med på som de har sett sitte på i bilen. Kan tro jeg fikk høre dette ganger hundre tilbake, synes dog de godt kunne ha stoppet meg istedefor, litt low-blow og stoppe fattern. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå