[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hva kan jeg gjøre her? kan ikke en ting om iptables.. [root@localhost root]# iptables -I INPUT 1 -s [IP] -j DROP /lib/modules/2.4.20-18.7/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.o: init_module: Dev ice or resource busy Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including inva lid IO or IRQ parameters. You may find more information in syslog or the output from dmesg /lib/modules/2.4.20-18.7/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.o: insmod /lib/modu les/2.4.20-18.7/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.o failed /lib/modules/2.4.20-18.7/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.o: insmod ip_tables failed iptables v1.2.8: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do you need to insmod?) Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg hadde også den feilen da jeg bruke RedHat sin kernel, akuratt den du bruker der. Det jeg gjorde var å kompilere en ny kernel Men har du "modprobe"'et alle modulene du trenger da? - Vil anbefale deg å søke etter et script som kan gjøre alt du vil og samtidig modprober modulene du trenger.. - og, hvorfor et hjerte som ikon for meldingen? + Gidd geij signatur pål Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 stfu odin.. fattet ikke mye av det der... når jeg skal fixe (eller egil...) ny kernel, klikker det bare :\ Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Trenger vel ikke fiske 2.6 med det første da .. ;p *kosemosepå[PaaL]* Edit: SORRY PÅÅÅÅL, mente selvfølgelig "fikse", ikke "fiske". Endret 17. november 2003 av sim Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 stfu simon åg... hvem sa at jeg skulle fiske? bare seriøse innlegg takk Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Edit er juks! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) ,17/11/2003 : 20:05] Hva kan jeg gjøre her? kan ikke en ting om iptables.. [root@localhost root]# iptables -I INPUT 1 -s [IP] -j DROP Sikker på at ikke maskinen allerede er satt opp med ipchains? Da oppstår det problemer, for du kan bare bruke én av gangen, altså enter ipchains eller iptables. [filleting] Når man skal slenge inn nye regler på toppen i en chain holder det å skrive -I INPUT, du trenger ikke noe nummer etterpå, så sparer du et halvt sekund [/filleting] Endret 17. november 2003 av Langbein Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 jeg har ipchains, men vet ikke hvorfor *grin* må jeg avinstalere dette, jeg prøvde å bare stoppe det... Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Er det ikke mulig å bruke ipchains da ? Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 hehe, hvordan Lenke til kommentar
xeon Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Du må skru av ipchains skriv ntsysv som root og skru det av der.. EDIT: Fandens stavanger j***** Endret 17. november 2003 av xeon Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 iptables virket ikke etter at jeg tok det av Lenke til kommentar
xeon Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) du må restarte... og passe på å skru iptables på hvis det ikke er på glemte å nevne det fordi jeg ikke tenkte på at det var stavenger folk.. Endret 17. november 2003 av xeon Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 ok fixa takker... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 du må restarte... og passe på å skru iptables på hvis det ikke er på glemte å nevne det fordi jeg ikke tenkte på at det var stavenger folk.. Hø, hva du har imot Stavangerfolk godeste xeon / remiss? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 du må restarte... og passe på å skru iptables på hvis det ikke er på glemte å nevne det fordi jeg ikke tenkte på at det var stavenger folk.. Hø, hva du har imot Stavangerfolk godeste xeon / remiss? Er ikke så mye å ha imot, jeg bare konstaterer et faktum (jeg bare spøker for de som ikke har fått det med seg ) Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Du burde fått et par runder med Egil sin pisk . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå