Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ørebetennelse med tinnitus/susing?

TheodorBjork

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en ømhet i det ene øret og i går kom det plutselig en slags svak tinnitus susing med det.
Jeg hadde egentlig tenkt å bruke noe middel for å løse opp voksen i øret, men forstår at man ikke skal bruke noe hvis det er ørebetennelse.
Kan tinnitus/susing være et symptom på ørebetennelse? Erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle typer "fremmedlegemer" i mellomøret bidrar til svakere hørsel og dermed kan det være lettere å oppdage en tinnituslyd. Nedsatt hørsel er jo også en form for stillhet. Alt som bidrar til svakere lydbilde kan gi tinnitus. Så ja, det kan være et symptom på ørebetennelse, men også mye annet.

Lenke til kommentar

Alle typer "fremmedlegemer" i mellomøret bidrar til svakere hørsel og dermed kan det være lettere å oppdage en tinnituslyd. Nedsatt hørsel er jo også en form for stillhet. Alt som bidrar til svakere lydbilde kan gi tinnitus. Så ja, det kan være et symptom på ørebetennelse, men også mye annet.

Smerten/ømheten er borte. Men selv om jeg har brukt spray og fått bort det meste av voksen er fremdeles suselyden der. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

En kompis av meg har tinnitus trolig fordi han nølte for lenge med å dra til legen med den kraftige ørebetennelsen han fikk. Kanskje er det ikke nødvendig i ditt tilfelle, men det er bedre å være på den sikre siden.

Shit... Men det er ikke så vondt lengre. Og ikke særlig dårlig ellers. Men den pipingen går meg på nervene. Det og det å være døv halve tiden på det ene øret...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...