merterje Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Jeg har en Nissan med ESP funksjon. Det er slik at den slår seg på når jeg starter bilen. Men jeg ser nå at den blinker hvis jeg får skrens eller spinner. Det er vel slik det skal være ? Vet ikke helt hvorfor, men men når den da blinker så får jeg bedre feste på is/snø ? Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Den blinker nok når den slår inn. (Og står garantert mer om det i manualen til bilen ) 2 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 når den da blinker så får jeg bedre feste på is/snø ? ESP-lampa blinker når systemet slår inn. For å si det litt dramatisk kan man heller si det sånn at den blinker hver gang den "redder/hjelper" deg. 2 Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Så du hadde en tråd lenger ned om samme greia, men regner ikke med at du fant ut av det der. ESP lampa vil alltid lyse i noen sekunder når du starter bilen eller skrur på tenninga. Dette gjelder forsåvidt nesten alle varsellampene i dashen. Hvis ESP lampa ikke lyser når du er ute og kjører, betyr det at systemet er aktivt og alt er som normalt. Dersom ESP lampa lyser konstant under kjøring betyr det at system ikke er aktivt, og ikke vil koble inn ved evt hjulspinn eller skrens. Hvis lampa blinker betyr det at den i dette øyeblikk aktivt jobber for å rette opp pågående hjulspinn eller skrens. Endret 19. januar 2016 av TLande 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 I tillegg til det som er nevnt over, når bilen er i fart, du svinger og ESP-lampen lyser, betyr det at hjulene er i ferd med å miste grepet med underlaget (skli, spinne.) På noen biler vil også ESP-lampen lyse når du trykker på gassen og drivhjulene spinner. Blinker ESP-lampen når du kjører bør du ta det som er hint om å kjøre litt roligere (saktere.) 1 Lenke til kommentar
merterje Skrevet 21. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2016 takk for svarene, nå skjønner jeg det bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå