Gjest Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Hei, Har en god stund hatt lyst å bli flink på ski, men er skikkelig dårlig (Tryner stort sett i halveis bratte bakker på langrenn og har stått slalom 2 ganger i mitt liv) og tror ikke de eldgamle smørefrie skia jeg arva fra pappa gjør jobben enklere.. Tenker derfor å kjøpe nye ski. Fant en pakke på xxl, billig langrennspakke men vet ikke om det er heller ønskelig å få tak i et ordentlig sett med ski for å få glede av det? Ønsker helst smørefrie langrennsski for å komme meg ut uten nevneverdig stress, vil brukes til å gå i marka i Trondheim og evt småturer. Tips til andre pakker eventuelt? Er også på utkikk etter ski å gå på lengre turer i fjellet med, være det oppover fjellsider eller over lange vidder (Men tror fjellsider er mest aktuelt). Typisk helgeturer med turgruppe, og disse pleier å orientere seg rundt å bestige spesifikke fjell eller gå spesifikke lange strekninger. Slik jeg har skjønt det bør jeg da skaffe et par fjellski? Har funnet en del pakker til 4-5k, men det er bare et par tusen under randopakkene, og er det ikke da like greit å skaffe randoski? Slik jeg har skjønt det, så virker fjellski til å være en dårligere variant av randoski, da de ikke har mulighet til å feste hælen? Er dårlig på slalom og kan ikke telemark om det skal ha noe å si. Og hva er egentlig toppturski? Skjønner meg ikke på egenskapene til de tilsynelatende alle friluftslivorientere skia.. Endret 19. januar 2016 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå