Gå til innhold

Alternativer til Infoskjermen


Anbefalte innlegg

Hei,

skal da sette opp en infoskjerm der jeg kan legge inn diverse info.

Men så lurer jeg på om noen av dere har noen gode alternativer til infoskjermen.no sin programvare.

 

Tenker å ha en 32'' skjerm med en liten SFF pc bakpå skjermen. (fjernstyrer bare denne, eller er det bedre alternativer?)

 

Hva anbefaler dere av skjerm og pc, samt pc feste bakpå skjerm.

Og sist men ikke minst, programvaren!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi bruker kun Scala (http://scala.com/no/)  på jobb sammen med m93p tiny fra Lenovo. Disse er kraftige nok og bygd som en tanks. 

 

Usikker på hvordan vi fester dem, men de kommer med en sånn "metal chassis" som har festehull. Lenovo har egne skjermer, noe mindre enn du er på utkikk etter, men på de er det spesiallaget oppheng.

 

 

Vi setter dem opp med auto-innlogging og automatisk oppstart av scala software. Da kan mindre tekniske folk bare slå dem av / på hvis noe skjer. I tillegg installerer vi teamviewer. 

Endret av Norp
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har lest litt om flere prosjekter rundt dette med infoskjerm, og jeg vil også gjerne hive meg inn i denne diskusjonen. 

 

Som de aller fleste vil man jo gjerne spare penger, og også ha et grensesnitt som er LETT å jobbe med, diverse lett å legge til info osv. 

Jeg har sett på x leverandører som er "gratis", men de skal gjerne ha betalt for de superfine templatesene, og man har INGEN mulighet til å lage template selv. 

 

Noen som har erfaringer fra GRATIS tjenester som er lett å administrere for en dame som sitter i resepsjonen? Jeg har sett litt på XIBO. 

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Vi har hatt mange runder på dette med infoskjermer på våre fabrikker og vi ender alltid opp med Infoskjermen.no.

De har ett enklere og mer funksjonsrikt grensesnitt enn de andre og de svarer kjapt på support.

 

En del av våre skjermer viser fram nettsider, bilder eller pdf. På de har jeg laget en webapp som bytter mellom forskjellige URL'er på satte tider. Kjører Raspberry Pi som er satt opp til å åpne Chrome i kioskmodus ved oppstart. Fjernstyring av disse gjøres via SSH.

Endret av Zts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...