Gå til innhold

Hjelp til prisvurdering av brukt-pc.


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Maskin er som følger:

 

MSI GeForce GTX 980 Ti 6 GB

Corsair RM750 PSU

Corsair Dominator DDR 1600 MHz 16GB

Asus BC-12B1ST BD-Reader/DVD-Writer

I7-3770 prosessor

Asus Sabertooth Z77, Socket-1155

Kingston HyperX 3k SSD 120 GB

Samsung SSD 840 EVO 250GB SSD

Samsung 850 Evo 500 GB SSD

CM Storm Scout Midi Tower

 

Delene er alle sammen i en pc som er oppgradert med tiden, hva vil dere si er en god pris på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at dette er en PC med ganske gode specs, og prisen på desse delene er ganske høy totalt (regnet meg frem til 23000 og noe..) så kunne man fort ha solgt den til slik påris helt ny, men siden den er brukt noen år, tenker jeg at du kan selge den for noe mellom 9000 og 11000 kr. Kan kanskje øke til 12-13000 dersom nødvendig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermkortet har høy verdi her. Er det referansekort eller Gaming serien? Uansett et kort til over 7K nytt, og har en bruktverdi på 5-6K.

 

Plattformen (HK, CPU og RAM) har en verdi på rundt 2 - 2,5K

 

120 GB SSD har lav verdi, kanskje 200 kroner

250 GB SSD kanskje 450 kroner

500 GB SSD kanskje 900 kroner

 

Brukt kabinett, lav verdi. Folk gir bort slik. Blu-Ray kanskje et par hundrelapper max

 

Brukt Corsair RM750 ville jeg kanskje gitt 6-700 for.

 

Nå står det ingenting om kjøling eller OS her. Og om det følger med kvittering på alt.

 

Så overslaget til Isak er ikke galt. By 12K gitt at det er lovlig lisens og du får med kvittering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv fikk jeg litt lyst på hovedkortet, Asus Sabertooth Z77 er nok bedre på overklokking en P8Z68-V LE da det hovedkortet er dårlig på det. Vertfall min erfaring da sokkel 1366 er mere stabilt.

 

Ellers er jeg enig med de fleste her, litt synd det ikke er K prosessor da det ofte å gjør brukt verre å selge.

Men kan være høy dollar kurs hjelper deg litt å få solgt da en del er ganske dyrt med nytt.

Lenke til kommentar

Haha ja det var den ja.

 

Den havna vel i "luringer på bruktmarkedet" som ikke akkurat er postivt (som regel ikke iallfall).

 

Det å skaffe noen 3,5" --> 2,5" branketter til SSD er jo såre enkelt å fikse selv.

Det ser jo ut som det er en person som ikke er så nøye på tingene dette, det trekker ned i min bok. Og så er det stock kjøler, den er verdiløs.

 

Forøvrig er ikke prisen i annonsen helt apekatt. Det er med bl.a en monitor der som koster rundt 7K ny.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Haha ja det var den ja.

 

Den havna vel i "luringer på bruktmarkedet" som ikke akkurat er postivt (som regel ikke iallfall).

 

Det å skaffe noen 3,5" --> 2,5" branketter til SSD er jo såre enkelt å fikse selv.

Det ser jo ut som det er en person som ikke er så nøye på tingene dette, det trekker ned i min bok. Og så er det stock kjøler, den er verdiløs.

 

Forøvrig er ikke prisen i annonsen helt apekatt. Det er med bl.a en monitor der som koster rundt 7K ny.

 

Hehe, nei er ikke noe problem.

 

Nei, jeg tenkte bare kjøpe selve maskinen og ikke mus, tastatur osv. Det har jeg fra før og er ikke interessert i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...