Gå til innhold

Moto G (2015) Marshmallow oppdatering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har handlet fra proshop.no mange ganger selv, både mobiler og andre varer. Leveransen er som regel fremme dagen etter bestilling, eller dagen etter, og alt har alltid gått som forventet. Har ikke betenkeligheter med å handle der igjen.

Lenke til kommentar

Hei, noen som har denne telefonen som har fått Marshmallow (i Norge). Vurderer kjøpe denne men ikke før den har 6.0 så jeg kan utvide interminne på de 8GB versjonene som selges i Norge

Jeg oppdaterte min til android 6 i går.

Kjøpte telefonen forrige helg på Lefdal til kr. 1295,-

Sammenliknet med en Sony Xperia E4 (som har ganske like specks):

- Antutu RAM-score var ikke så bra, men gikk opp ved oppgradering og innsetting av SD-kort, som ble konfigurert som "internminne".

- E4 har mye bedre 3D-score, men det er mest på grunn av lavere oppløsning, tror jeg.

- Rask og god GPS-mottaker.  Fikk inn mange satellitter med telefonen innendørs i vinduet - lenge før E4'n.

En ting jeg liker på Moto'n, er at den har et mønster på baksiden, slik at den ikke er fullt så glatt som mange andre i hånda.

En av tingene som har endret seg siden android 4.4.4, er at faner i Chrome legger seg sammen med andre nylige apper, slik at man kan veksle mellom fanene med firkanttasten.

En ulempe med Moto'n, er at power-knappen bare lar deg slå av telefonen. På E4'n kan man velge omstart, mm. Vet ikke om dette er noe som kan justeres i innstillingene.

Så langt er jeg happy. Det beste er at det ser ut til at man endelig har fått mulighet til å benytte SD-kort til å utvide lagringskapasiteten på en ordentlig måte...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Kjøpte for to måneder siden en ny 16GB modell (X1541) da kona sin gamle 8GB blir for liten, men får ikke oppdatering til 6.0.1. slik vi har fått på den gamle 8GB-modellen.

Søker jevnlig etter oppdateringer, men det står bare at "Enhetens programvare er oppdatert". 

Android 6.0, med feilretting fra 1.januar 2016.

Systemversjon er 24.41.33.osprey_reteu_2gb.reteu.en.EU retgb

Delversjon MPI24.65-33

Har prøvd å wipe cache uten hjelp.

Noen som har opplevd det samme, eller har et godt forslag til hvordan man kan fikse det?

Lenke til kommentar

Ja, men dette er mye mer tungvint enn å flashe Nexus eller Xperia. Hvorfor må Motorola være så vanskelig?

I det minste klarte jeg å laste ned image-filen via xda i dag, fikk ikke til dette i går.

Edit:

En drittjobb, men nå har jeg til slutt brukt fastboot for å overføre alle installasjonsfilene og flashet den opp på 6.0.1

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...