Gjest medlem-329093 Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Jeg skal endelig få meg skikkelig ISP men lurer på hvor rask linje ned jeg må ha for å streame UHD innhold i... er det 60 bilder per sekund som er ettertraktet hastighet? Jeg må velge mellom 100 Mbit/s og 200 Mbit/s og forskjellen er at 200 Mbit/s koster to hundre kroner mer i måneden så lurer fælt på hvor mye jeg trenger. (Kun en TV streamer på en gang.) Lenke til kommentar
tobc Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Jeg skal endelig få meg skikkelig ISP men lurer på hvor rask linje ned jeg må ha for å streame UHD innhold i... er det 60 bilder per sekund som er ettertraktet hastighet? Jeg må velge mellom 100 Mbit/s og 200 Mbit/s og forskjellen er at 200 Mbit/s koster to hundre kroner mer i måneden så lurer fælt på hvor mye jeg trenger. (Kun en TV streamer på en gang.) Ifølge Netflix må du ha minst 25 Mbit/s. https://help.netflix.com/nb/node/306 Regner uansett at 100 Mbit/s er nok, YouTube bruker ca. 30-40 Mbit/s. Lenke til kommentar
Kristoffer Solheim Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Hva mener du med streaming? Netflix? NRK sender maks 720p, det samme med mange andre kanaler. Og for å streame Netflix UHD, så må du ha en TV som støtter det. Ingen streamer UHD i 60 fps. (med unntak av youtube, men det teller ikke.) Netflix UHD er uansett 15 mbit 25 mbit, bare google it. Edit: Han andre sier 25. Jeg så bare på svar på google, så fullt mulig at han har rett. Endret 18. januar 2016 av Kristoffer Solheim Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 100 mbits holder. 4k via netflix krever vel 16mbits eller noe i den duren. Så alt over 30 enn så lenge burde jo holde til streaming via flixern og surfe ellers på nett. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Takker folkens :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 for å streame Netflix UHD, så må du ha en TV som støtter det. Hvordan vet jeg om TV'en støtter det? Hva skal jeg se etter spesifikt i en TV for å vite om den støtter netflix i UHD? Lenke til kommentar
Kristoffer Solheim Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) for å streame Netflix UHD, så må du ha en TV som støtter det. Hvordan vet jeg om TV'en støtter det? Hva skal jeg se etter spesifikt i en TV for å vite om den støtter netflix i UHD? Her er en liste: https://help.netflix.com/nb/node/13444 Jeg ser det ikke står på verken Expert eller Elkjop om TV-ene støttes, så finn en TV og sjekk opp til den lista. Endret 19. januar 2016 av Kristoffer Solheim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå