Gå til innhold

Switch, hub eller splitter, hva er det jeg egentlig trenger?

Anbefalte innlegg

Har satt min Asus ruter der hvor vegginntaket fra canal digital er, men sliter med dårlig dekning på det trådløse i deler av leiligheten. Det er en murvegg der inntaket er som jeg misstenker at blokkerer for det trådløse signalet.

Så da tenker jeg å flytte ruteren til et sted en får dekning i hele huset, men jeg vil samtidig ha tre enheter tilkoblet med kabel der hvor vegginntaket står nå.

Så det jeg ser for meg er som følger.

Fra modem til ruter, så en cat kabel tilbake til tvbenken som da går inn i en enhet som lar meg koble til stuepc, canal digital pvr og reciever. Jeg ønsker at Asus skal ta seg av alt av iper osv, så vil kun ha en enhet som fordeler signalet, men at Asus gir dem alle ulike iper, tar  seg av porter osv.

Men hva er det jeg trenger her, og er det noe spesielt jeg må tenke på ved kjøp av en slik enhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 30 switcher og prøvd det meste i billigklassen med 3-4 mb trafikk x 50 hver time 24/ i 10 år. 

Stalltips, finn den billigste, scroll ned så de blir dobbelt så dyre, så kjøp. 

Mener de 5 som har dødd av vært de billigste. 

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Da blir det å teste hvor ruteren når hele huset, så koble opp mot switch i ettertid :)

Får gå inn på prisjakt å se hva som er mest populær, så satser jeg på at den gjør jobben.

Mon tro om noen av dem kunne fungert med strøm fra usbport? Kan da ikke trekke all verden med strøm en slik sak.

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Ja så at DGS-1005D trekker kun 5V, og dermed kan få strøm fra usbport. Selges også ledning beregnet til dette.

Den er også populær på prisjakt, men om den ikke er noe bra så er det jo bare å droppe den. Får sjekke hva de har hos fysisk butikk så jeg slipper å vente på posten.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...