Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføre bilder til minnepenn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

seriøst?

-trykk på windows knappen

- velg "datamaskin"

- åpne minnepennen 

-dra filen din over til til minnepinnen

 

Normalt sett skal minnepinnen åpne seg ved tilkobling da.

Det er ikke alle som er flinke på data, men det skjønner vel ikke en som deg, jeg synes det er vanskelig og forstår ingen ting. det skjer ikke på min maskin. så jeg er like langt. 

Lenke til kommentar

Hei izzet, synd det ikke løser seg her.

 

Grunnen til at det er vanskelig å komme med fornuftige svar fra folk her som har betydelig kunnskap om data skyldes to forhold:

  • Vet ingenting om hvilket OS (altså windows-versjon, Mac-versjon eller Linux-distro - og språk) du kjører.
  • Kan ikke se skjermen din.

Til sammen er dette to ting som gjør problemet ditt uløselig, selv om man har holdt på med data i masser av år. Da kan det være enklere om du finner noen i nærområdet som kan data. Om du iallefall klarer å finne ut av hvilket OS du har på maskinen så bør vi få løst dette  :)

Lenke til kommentar

seriøst?

-trykk på windows knappen

- velg "datamaskin"

- åpne minnepennen 

-dra filen din over til til minnepinnen

 

 

 

Går greit når man kan det. Og være arrogant blir bare dumt. Alle har engang stått på bar bakke. 

Normalt sett skal minnepinnen åpne seg ved tilkobling da.

Lenke til kommentar

OS=operativsystem, i dette tilfellet Windows 10 som du selv sier. 

 

Step-by-step på hvordan du må gå frem for å få disse bildene over på minnepennen:

 

1) Åpne "Denne PCen"

 

2) Putt minnepennen inn i en ledig USB-port på PCen. Denne skal da bli synlig under "Enheter og stasjoner".

 

3) Trykk deg inn på denne mappen som dukker opp.

 

4) Åpne mappen med bildene du vil føre over.

 

5) Hold inne venstre musetast og dra for å merker alle bildene.

 

6) Når alle bildene er markert, dra de over til minnepenn-stasjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Arroganse er det mange som er gode på dette forumet, tror alle kan alt. Er ikke lett når du ikke har gjort det før. 

 

Å svare med et innlegg der du virker som et rasshøl hjelper hvertfall ikke. De aller fleste vet hva klikk og dra betyr, eller kopier og lim inn. At du ikke engang kan det er det ingen som vet og da bruker man uttrykk og forklaringer gjennomsnittspersonen forstår.

 

Du kan heller bare skrive at du ikke forstår de forklaringene og trenger en enda enklere/ nybegynner forklaring. Du kan også spørre om noen kan legge ved bilder eller linke til en YT video.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig du ikke får til? Åpne minnepinnen? Finne hvor bildene er??

 

Du fikk en grundig forklaring med nummererte steg, hvor langt kom du der?

Jeg får ikke til å bruke OneDrive, det er problemet nå. Får ikke til å føre bilder over, eller vet ikke hvordan jeg gjør det. Det må være lov å spørre. Jeg finner OneDrive på maskina mi. 

Lenke til kommentar

 

Arroganse er det mange som er gode på dette forumet, tror alle kan alt. Er ikke lett når du ikke har gjort det før. 

 

Å svare med et innlegg der du virker som et rasshøl hjelper hvertfall ikke. De aller fleste vet hva klikk og dra betyr, eller kopier og lim inn. At du ikke engang kan det er det ingen som vet og da bruker man uttrykk og forklaringer gjennomsnittspersonen forstår.

 

Du kan heller bare skrive at du ikke forstår de forklaringene og trenger en enda enklere/ nybegynner forklaring. Du kan også spørre om noen kan legge ved bilder eller linke til en YT video.

 

Rasshøl kan vel slå begge veier. Jeg har skrevet at jeg ikke kan noe om dette og spurt etter lettfattelige forklaringer. Så der bommet du kraftig. Arroganse er å være nedlatende mot folk som ikke kan så mye, alt må læres, skjønner du. Tåler du ikke svarene får du la være å lese. 

Lenke til kommentar

Folk har kommet med veldig lettfattelige forklaringer. At de ikke vet at kunnskapsnivået ditt er så lavt at de forklaringene ikke er lettfattelige og så klage på dem er arrogant. Forklaringer som blir gitt på dette forumet er på det nivået de har blitt gitt her 100% av gangene helt til den som spør presiserer kunnskapsnivået sitt (i forhold til forklaringene som alerede er skrevet) eller kommer med et ønske om hvordan forklaringen skal presenteres (les; Bilder og/ eller video).

 

Jeg tåler svarene, men med måten du oppfører deg mot de som prøver å hjelpe så føler jeg at jeg har en plikt til å presisere at du ikke akkurat gir folk lyst til å hjelpe deg. Jeg har hjulpet mange med PC relaterte problemer, både i den virkelige verden og på nett, og det er ekstremt sjelden at folk faktisk klager på de som prøver å hjelpe. De er ydmyke og etterspør enklere forklaringer med en hyggelig tone.

 

Hadde du ikke skrevet det du skrev så hadde jeg gjerne brukt 10 minutter på en enkel forklaring med bilder ;)

Endret av Belphegor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...