Gå til innhold

Trenger litt konstruktiv kritikk på webside

Anbefalte innlegg

I forrige uke spurte jeg om noen kunne hjelpe meg med design på en webside til et LAN som skal arrangeres i desember. Polecat laget et flott design som jeg tok utgangspukt i når jeg laget siden.

Nå er den snart ferdig og jeg trenger litt konstruktiv kritikk. Er det noe som mangler, noe som kan gjøres bedre osv..

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Designet var jo dritfett! :lol:

For å slå meg selv litt i bakhodet, kan jeg si at jeg synes fargene på knappene muligens var litt, hva skal jeg si, "sløve".

Ser at teksten og overskriften på hovedsiden er venstrestilt, mens all tekst på de andre sidene er midtstilt. Ville gått for venstre på alt, slik at det blir samme stil. Fjern understreking under overskriftene.

Du vet at om du holder inne shift-tasten når du setter inn linjeskift (enter) i FrontPage, får du ikke det enorme mellomrommet mellom linjene? Bare en tanke...

Lenke til kommentar

Synes webben var fin og stilig, men kunne kanskje gjort seg med en liten fargeklatt på hver side á la nissen på førstesiden f.eks.

Det ble nesten _litt for_ stilrent lixom ;-)

Dessuten er Crew siden i et skriftsnitt med seriffer (Times New Roman?) mens de andre sidene er i grotesk (Verdana?) som er mye lettere å lese og penere.

Det er større skrift på påmeldingsskjemaet enn på de andre sidene, det vil virke mer helhetlig om du får endret disse slik at det blir likt.

Jeg skulle ønske jeg var like flink til å lage websider som det du er! Så kan du ønske at du ble like flink til å kritisere som det jeg er ;-)

timtowtdi

Lenke til kommentar
Synes webben var fin og stilig, men kunne kanskje gjort seg med en liten fargeklatt på hver side á la nissen på førstesiden f.eks.

Det ble nesten _litt for_ stilrent lixom ;-)

Dessuten er Crew siden i et skriftsnitt med seriffer (Times New Roman?) mens de andre sidene er i grotesk (Verdana?) som er mye lettere å lese og penere.

Det er større skrift på påmeldingsskjemaet enn på de andre sidene, det vil virke mer helhetlig om du får endret disse slik at det blir likt.

Jeg skulle ønske jeg var like flink til å lage websider som det du er! Så kan du ønske at du ble like flink til å kritisere som det jeg er ;-)

timtowtdi

De andre sidene er med Arial-font.

Synes også at crew-siden og påmeldingssiden burde ha samme font og størrelse som resten.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Grei side, men det julenissebildet må out of there! :-)

Sløve farger, og forskjelling fontsize ødelegger. Synes egentlig det ganske fine "grunndesignet" er ganske dårlig ivaretatt. Spesielt med de table'ne. Kunne godt fått border="0", de, altså ... Kodinga er FP, og nok om det.

Smoth side, utenom det over! :D

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

1. Måtte nesten ha noe på siden som har noe med jul å gjøre, ettersom datapartyet kalles nisselink (Hva er vel da mer naturlig enn en nisse..?)

2. Som sagt må jeg ha en annen størrelse på fonten på påmeldings-siden for at det skal passe med størrelsen på rutene i skjemaet.

3. Selv om tabeller ikke er så veldig fint å se på, er det et veldig nyttig verktøy når man skal gjøre noe oversiktlig eller fremheve noe som er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...