Steffjui Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Heisann! Jeg trenger hjelp på bilfronten. Jeg skal snart bli pappa og trenger en ny bil.Jeg og frua har kikket mye på biler som Hyundai ix35 og Kia sportage 2013-2014 modeller. Men nå har jeg blitt litt mer usikker på om jeg skal velge en bil som er 2011 eller eldre I forhold til at prisen synker veldig. Hva tror dere? Og hvordan type bil? Prisen skal ikke være høyere enn 250 000. Endret 18. januar 2016 av Steffjui Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Sjekk ut Kia soul electric. Du får en ny en for under 250k, evt rundt 250k med mye utstyr. 7år/150k km garanti. Det hadde jeg kjøpt om jeg skulle hatt ny bil Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Har hørt at det over tid vil være rimeligst å kjøpe 5 år gamle biler, som man har i ca. 3 år. Gitt at skift av bremser osv. er unnagjort kort tid før man kjøper. Jeg ser på min 5 år gamle bil - den har minstet 50 % av nybil-prisen, enda jeg fikk den "rimelig" da jeg kjøpte ny. Kjøper man fransk antar jeg 5 år gamle biler IKKE er et godt kjøp.,. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Hvilken type bil kunne dere tenkt dere? Lenke til kommentar
Steffjui Skrevet 19. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2016 Takk for svar! Vi kunne tenkt oss en bil i gata suv, så du sitter litt høyere Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Bil er ett stort tapsprosjekt uansett hvordan du velger, slik miljøpolitikken er pr i dag vill jeg si å kjøpe bensin/diesel er den største risikoen for gigantisk tap i fremtiden. Hybrid/el/hydrogen tror jeg blir normalen om kun få år, så ville absolutt satset i det segmentet. Og vill si El er det absolutt beste kjøpet i og med at det vill fases inn avgifter slik at ny-prisen vill øke, og da følger som regel bruktprisen etter. Men, det er vanskelig å si, det som uansett er sikkert er at det aldri blir en god investering(med få unntak) Tenk også på fordelene med nybil ift garanti og reklamasjon når dere ser på verditap. Eldre biler koster fort mye i service og vedlikehold. Iallefall bensin/diesel, da de består av "uendelig" med slitedeler, dessverre. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Avgiftene kommer til å fases inn likt også for hydrogenbiler. Problemet med hydrogenbiler (egentlig elbiler uten batteri) er at man foreløpig har svært få steder å fylle tanken, mens batteribilene bare har rekkekviddeproblemet og relativt lang tid for å tanke opp igjen (ja, 20 minutter er faktisk lenge) Jeg tviler på at batteribiler blir noe som overlever i lengden. Batteribil er også noe som i praksis ofte krever at man har lademuligheter ved hjemmet.. Endret 19. januar 2016 av Snylter Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Avgiftene kommer til å fases inn likt også for hydrogenbiler. Problemet med hydrogenbiler (egentlig elbiler uten batteri) er at man foreløpig har svært få steder å fylle tanken, mens batteribilene bare har rekkekviddeproblemet og relativt lang tid for å tanke opp igjen (ja, 20 minutter er faktisk lenge) Jeg tviler på at batteribiler blir noe som overlever i lengden. Batteribil er også noe som i praksis ofte krever at man har lademuligheter ved hjemmet.. Ja, hydrogen har absolutt ett problem der. Men heldigvis er det ett lass av bensinstasjoner som kan omgjøres til hydrogen stasjoner. Men, jeg har mer tro på batteri teknologi til persontransport og hydrogen til ting som krever mer. Rekkevidde problemene er på vei vekk, kapasitet vs vekt er på vei opp og ser ikke ut til å endre seg med det første, og dette med tanking er ikke en utfordring i hverdagen, min bil er "full" hver morgen. Kan ikke akkurat si det samme om BMW'en som står å støver ned. Ja, bedriver en ekstremt mye kjøring, så kan det by på problemer der en må ta noen pauser, for noen er det ett stort problem, for de fleste er det ikke det i det hele tatt. Men igjen vill det være alternativer(ref hydrogen evt hybrid i starten osv) Bare se på alt som går på batteri i dag, hvorfor skal ikke dette overleve? Jeg har full tro på det, men det er jo umulig å spå fremtiden som de sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå