Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kupevifte sluttet blåse, nå starter ikke bilen.

Anbefalte innlegg

Hei.

I går når jeg startet bilen min (en audi TT, 2001) så blåste ingen av viftene i bilen i det hele tatt. Ingen av de forskjellige innstillingene ga noe som helst sirkulasjon eller "luft". Displayet og sånt fungerte som normalt, men klokken og datoen nullstilte seg. 

Det var vel rundt 15-18 minus i går så kunne ikke akkurat kjøre uten noe sirkulasjon/varme så bilen måtte stå der den sto. Fikk noen til å sjekke sikringene til varmeapparatet i går kveld og disse så ut til å være i orden.  :hm:

Har ikke opplevd noe problem med viftene før, men A/C har ikke vært særlig kaldt om sommeren.

Tenkte jeg skulle prøve å starte bilen igjen i dag for å sjekke om viftene fungerte nå som det var litt mildere, men nå starter ikke bilen i det hele tatt. Når jeg vrir om nøkkelen så lyser alt i displayet og sånt men de forsvinner og kommer tilbake imens motoren gir et nokså rævva forsøk på å starte.  :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flatt batteri tenker jeg ja.

Sjekk også ladespenningen når du får fart i bilen igjen.

Ladespenning måles ved forhøyet tomgang og med normal belastning (varmeapparat, lys og radio på)

Forhøyet tomgang er gjerne rundt 1500-2000rpm i denne sammenheng.

Ladespenningen bør være rundt 14,3V ved noen varmegrader, høyere i kulda.

Sannsynligvis har du en ladespenning på under 14V, og da kan trolig regulatoren på dynamoen byttes ut for å få opp ladespenningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...