insomeseriousproblems Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Fikk et digtalt brev idag om utleggsforretning (?) i forhold til studielån som skjer 11.02.2016kravtype: oppsagt studielån, dato: 01.07.2014, beløp: 277 075, 00, renter/gebyr: 10 863,75Hva er dette? trodde ikke studielån ble nedbetalt mens man forsatt studerte? Står videre at jeg skal betale 287 938,75 med betalingsfrist 04.02.2016Dette er jo latterlig. har jo ikke penger til dette overhodet. fikk jobb i desember og har vel 2000 stående på konto akkurat nå, og det er alt jeg eier. ser ikke helt for meg at jeg får overført 287.000 i løpet av februar om jeg ikke raner en bank. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Ta kontakt med de snarest og avklar hva som har skjedd. Sannsynligvis så har du ikke tilfredstilt kravene for å få studielån i perioden du har studert, enten pga avbrutt studie eller ikke bestått eksamen. Dette er uansett ikke noe som har skjedd over natten så du skal ha fått brev om dette tidligere og med mer info og varsel om hva som kommer til å skje og hvorfor. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Det høres ut som om lånet ditt er sagt opp pga at du ikke har betalt regningene du har fått. https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Purring-og-inkasso/oppsigelse/ Som nomore sier, ta kontakt med Lånekassen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Hvordan har adresseforholdene dine vært? Har du ignorert noen vinduskonvolutter? Lånekassen sier vanligvis opp lånet etter 3. betalingsvarsel (faktura + 1. purring + 2. purring), jfr. tilbakebetalingsforskriften § 7-1. Har du ikke fått noe som helst fra dem? Tilbakebetaling begynner vanligvis ca. 7 måneder etter studieslutt. Ting kan indikere at Lånekassen ikke har registrert at du har vært student i perioden etter våren 2013. 1 Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Hvordan har adresseforholdene dine vært? Har du ignorert noen vinduskonvolutter? Lånekassen sier vanligvis opp lånet etter 3. betalingsvarsel (faktura + 1. purring + 2. purring), jfr. tilbakebetalingsforskriften § 7-1. Har du ikke fått noe som helst fra dem? Tilbakebetaling begynner vanligvis ca. 7 måneder etter studieslutt. Ting kan indikere at Lånekassen ikke har registrert at du har vært student i perioden etter våren 2013. Har ikke fått noe post. Riktignok, så er postadressen min og den folkeregistrerte adressen min ulik og det er kanskje her problemet ligger. Den folkeregistrerte er jo ute av drift og all annen relevant post kommer jo uansett til min nåværende postadresse. Jeg hadde et år med pause fra studiene fra 2014-15, men startet på igjen nå i høst. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Lånekassen bruker din folkeregistrerte adresse med mindre du forteller dem at de skal bruke noe annet. Her må du snarest søke om betalingsutsettelse og rentefritak for perioden du har misligholdt for å få lånet overført tilbake til Lånekassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå