Gå til innhold

Det ringer på - vis bilde fra kamera på TV


Anbefalte innlegg

Hadde lenge planer om å sette opp et annet kamera med analogutgang direkte koblet til TVen enn det IP-baserte jeg hadde der allerede, men nå har jeg fått til en annen løsning. :)

 

Ringeklokke (Nexa) trigger en event i HS3, denne gjør følgende:

 

  1. Sjekker om TV er på
  2. Hvis TV er på bytter den inngang på AV-receiver til inngangen en PC (NUC) står koblet til v.h.a. Harmony plugin som styrer en Harmony Hub
  3. V.h.a. Jon00 Remote Computer Control & Network Monitor starter HS3 en instans av VLC på NUC som kobler seg opp til RTSP-strømmen fra IP-kameraet og viser denne på skjermen i 30 sekunder
  4. Så kobles TV tilbake til inngangen den stod på før det ringte på

Digg! :)

 

(PS: I tillegg til dette fyres det av noen Pushovermeldinger samt epost med bildevedlegg, men det er egentlig ikke relevant for løsningen som sådan :D)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper å få til noe tilsvarende "picture-in-picture". Hvis jeg bytter input bare fordi det ringer på, så faller nok WAF som en stein.

 

Brukte en Vizio Co-Star som kunne legge Android widgets oppå HDMI-input'en, men Co-Star'en var ikke særlig godt designet og ble varm altfor fort og da må den resettes tilbake til fabrikkinnstillinger for å kunne brukes. Ble for plagsomt i lengden, og Waf led fordi når dette skjedde resulterte det i kun en Vizio logo på TVen, så jeg måtte fjerne den.

Lenke til kommentar

En TV som kan vise PIP innebygget er kanskje løsningen?

Ja, men PIP er på vei ut. Ingenting kan vise to HDMI-input'er samtidig. :(

 

WAF her steg med løsningen jeg beskrev, så da er den i bruk :)

Vi har en såkalt "smart TV" med Netflix og Plex. Hvis man bytter input stenges app'en...

 

og uansett mister man vel noe av sendingen hvis man ikke pauser?

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

 

En TV som kan vise PIP innebygget er kanskje løsningen?

Ja, men PIP er på vei ut. Ingenting kan vise to HDMI-input'er samtidig. :(

 

WAF her steg med løsningen jeg beskrev, så da er den i bruk :)

Vi har en såkalt "smart TV" med Netflix og Plex. Hvis man bytter input stenges app'en...

 

og uansett mister man vel noe av sendingen hvis man ikke pauser?

 

 

Ja, men man har da PVR med spoling...:)

Lenke til kommentar

Du får rapportere tilbake når du har fått testet hvor bra det fungerer. Har litt lyst til å prøve det selv. Hadde vært greit å hatt noe slik i gangen for trafikk og værmeldinger før man forlater huset. 

Ta en titt her ang det:

http://blog.dylanjpierce.com/raspberrypi/magicmirror/tutorial/2015/12/27/build-a-magic-mirror.html

 

Om man ønsker en "Picture in Picture", så må man vel nesten ha en liten mini PC med eks HDMI-in.

Slik at "mini pc" tar imot TV-signalet. Da kan man isåfall lage en grei picture in picture.

Kan jo også legge med små varslinger i et av hjørnene ol.

 

Hm. Kanskje et lite prosjekt jeg må leke meg med.. :)

Lenke til kommentar

 

Du får rapportere tilbake når du har fått testet hvor bra det fungerer. Har litt lyst til å prøve det selv. Hadde vært greit å hatt noe slik i gangen for trafikk og værmeldinger før man forlater huset. 

Ta en titt her ang det:

http://blog.dylanjpierce.com/raspberrypi/magicmirror/tutorial/2015/12/27/build-a-magic-mirror.html

Har faktisk sett det prosjektet der samt mange andre lignende. Liker å gjøre mye research før jeg begynner  :wee:

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har allerede kjøpt speilfilm, må bare skaffe meg en skjerm. ;)

 

Hvilken folie og hver kjøpte du den? Har sett etter ferdigfolierte plater, men kan jo tenkes at film blir billigere.

 

En speilfilm fra eBay. ;)

 

Ser ut til å fungere bra etter det lille jeg har testet. :)

 

 

Ahh, nice! Hello Uncle eBay :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...