e|v|nd Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Har store problemer! Har en gammel BEST 3150 (bærbar) med tom harddisk. Jeg vil innstallere Windows 98 SE som jeg har på CD, men får det ikke til. Har ingen oppstartsdiskett (eller hva det heter), men har en diskett med CD-driverne. Går det an å innstallere det? Og i så fall hvordan? (Bruker til vanlig Mac OS X og UNIX, så jeg har ikke så mye erfaring med DOS og Windows og sånn...) Endret 28. mai 2005 av e|v|nd Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det er vell en standard Cd-spiller som man ikke trenger spesielle drivere for? Da er det vell bare å sette den som boot device så boote med cd rommen så vil den kjøre fra cd-rommen. Ellers så kan du ikke kjøre fra disketten med CD rom drivere om det ikke ligger et lite OS på den disken også, som f.eks dos. Men prøv det med å boote cd en først du. Om det ikke funker så lag en bootdisk med image herifra. Så tror jeg det er setup.exe på cd rommen som startet innstalasjonen fra dos. Men hvorfor ikke bare kjøre linux på den også? Om du først skal ha et Win OS så annbefaler jeg deg å heller bruke Win2k/XP som ikke krasjer like mye. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Har store problemer! Har en gammel BEST 3150 (bærbar) med tom harddisk. Jeg vil innstallere Windows 98 SE som jeg har på CD, men får det ikke til. Har ingen oppstartsdiskett (eller hva det heter), men har en diskett med CD-driverne. Går det an å innstallere det? Og i så fall hvordan? (Bruker til vanlig Mac OS X og UNIX, så jeg har ikke så mye erfaring med DOS og Windows og sånn...) Her kan du hente oppstartdisk. http://www.bootdisk.com/ Endret 5. desember 2007 av darkness| Fjernet fullt navn Lenke til kommentar
e|v|nd Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Da er det vell bare å sette den som boot device så boote med cd rommen så vil den kjøre fra cd-rommen. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Tom HDD ? først må du lage en aktiv partisjon med fdisk, vil du ha flere partisjoner så må du gjøre dette da også.. Jeg bruker bootdisk og velger start med CD-rom, og A:>C:install http://www.oldstuff.myagora.net/powerload/bootdisk.htm Endret 17. november 2003 av jarmo Lenke til kommentar
e|v|nd Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Det er vell en standard Cd-spiller som man ikke trenger spesielle drivere for? Nei, jeg tror det er det som er problemet; at maskinen må ha driverne for å kunne bruke cd-spilleren. Jeg får nemlig ikke tilgang til den: C:\>E:\ Ugyldig stasjonsangivelse Jeg har driverne på diskett, men vet ikke hvordan jeg skal innstallere de... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå