Abigor Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Hele alfabetet tror på samme gud? Hvilket alfabet er det? Vi må kritisere religionen, akkurat som kritikk av nazismen gjør det umulig for nazismen å få ny respekt. Er selvsagt ikke snakk om å forby tro. Nazisme er ikke forbudt det heller. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Det er så kjedelig at folk trekker sånne absurde relasjoner i stede for å ta tak i problemet. Religion og da spesielt Islam er noe herk, hvordan bør vi forholde oss til det? På hvilken måte er å trekke relasjon til mennesker som går inn i en jødisk butikk for å terrorisere og drepe jøder absurd relasjon til nazisme? 3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Jeg kom til å tenke på en sammenlikning mellom dagens reaksjon på muslimer og Den Kalde Krigens holdning til kommunister. Tror dere de kan sammenliknes? Jeg tenker spesifikt i forhold til trussel og frykt. Jeg har ikke tenkt i de baner tidligere, men en "knee jerk reaction" om jeg kan? I dag tror jeg ikke de to kan likestilles. Fellestrekk - ja, og i morgen ser jeg kanskje annerledes på det. I dag synes jeg å kunne sammenligne kommunisme med en hver religion, og ateisme! Jeg tenker også spesifikt i forhold til trussel og frykt. Endret 18. januar 2016 av Thonord Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Kan sammenligne de mer med jødene før andre verdenskrig. Dårlig sammenligning, jødene drev ikke med terror og annet. Helt enig, veldig dårlig sammenligning. Synes det er ganske tåpelig når folk drar frem en sammenligning mellom jødene før andre verdenskrig og dagens muslimer. I hovedsak er det jo muslimene selv som er det ekstreme elementet. Det er heller ikke bare snakk om de som vil utøve jihad og terror. Det er også de som bringer med seg organisert kriminalitet, vold og sexuelle overgrep. 3 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Ja, det er muslimske terrororganisasjoner som driver terror, men så er det også muslimene som er ofre. 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Ja, det er muslimske terrororganisasjoner som driver terror, men så er det også muslimene som er ofre. Selvfølgelig er det muslimske ofre og. Det kan man for eksempel se her http://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30 Likevel bør det jo være lov å spørre seg, hvorfor vil vi ha slike tilstander her? I tillegg er det ikke bare terrorhandlinger som er problemet, vold- og sexforbrytelser øker jo også i takt med innvandringen fra muslimske land. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Hele alfabetet tror på samme gud? Hvilket alfabet er det? Vi må kritisere religionen, akkurat som kritikk av nazismen gjør det umulig for nazismen å få ny respekt. Er selvsagt ikke snakk om å forby tro. Nazisme er ikke forbudt det heller. I dette eksempelet er alfabetet Islam. Er du treg eller bare leker du deg? (Treg betyr at du har vanskelig for å forstå åpenlyse ting så det ikke kommer et lignende svar) Helt enig, vi må kritisere religion men hva har religion kritikk å gjøre med å stemple muslimer som nazister? Mener du det er en relasjon så kom med teorien din. Slike uttaler krever også begrunnelse. Problemet er at du diskuterer som om alle i tyskland skulle fått en straff for det galskapen i politikerne drev med. Noe som er absurd. Gale tyskere blir straffet for sine handlinger, gale muslimer blir straffet for sine handlinger. Trodde Straffelovens § 135a satte et forbud mot å sette frem diskriminerende eller hatefull ytringer på grunnlag av noens hudfarge, nasjonal eller etnisk opprinnelse. Som en ytring regnes også bruk av symboler. Ikke det at jeg er fult ut enig med den loven men det gjør i grunn nazisme ulovlig. 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Det er så kjedelig at folk trekker sånne absurde relasjoner i stede for å ta tak i problemet. Religion og da spesielt Islam er noe herk, hvordan bør vi forholde oss til det? På hvilken måte er å trekke relasjon til mennesker som går inn i en jødisk butikk for å terrorisere og drepe jøder absurd relasjon til nazisme? Frem din påstand først, hvordan er islam ansvarlig for at mennesker som tror på den muslimske gud velger å gå inn i en jødisk butikk å fremmer terror og drap? Hvorfor ligger ikke ansvaret hos menneskene som bedriver slike handlinger? Hva er det som får folk til å gjøre slike handlinger? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Frem din påstand først, hvordan er islam ansvarlig for at mennesker som tror på den muslimske gud velger å gå inn i en jødisk butikk å fremmer terror og drap? Hvorfor ligger ikke ansvaret hos menneskene som bedriver slike handlinger? Hva er det som får folk til å gjøre slike handlinger? Det moderne Israel eksisterte naturlig nok ikke på Muhammed sin tid. Hvor fører denne erkjennelsen oss? Moderne muslimer hater iallfall stort sett dagens Israel, og det har de gjort i snart 70 år. De hater dessuten USA. Føler du deg bedre ved å kalle denne bevegelsen for moderne islam, eller islam etter 1900? Et moment er også at muslimene respekterer patriarken Abraham. Men at de mener å nedstamme fra en annen sønn enn jødene. Her kan det jo inntreffe misunnelse, siden jødene hevdet å være Guds utvalgte folk. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Hater jeg Israel og USA? 2 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Det er så kjedelig at folk trekker sånne absurde relasjoner i stede for å ta tak i problemet. Religion og da spesielt Islam er noe herk, hvordan bør vi forholde oss til det? På hvilken måte er å trekke relasjon til mennesker som går inn i en jødisk butikk for å terrorisere og drepe jøder absurd relasjon til nazisme? Frem din påstand først, hvordan er islam ansvarlig for at mennesker som tror på den muslimske gud velger å gå inn i en jødisk butikk å fremmer terror og drap? Hvorfor ligger ikke ansvaret hos menneskene som bedriver slike handlinger? Hva er det som får folk til å gjøre slike handlinger? Bukhari (52:177) - Allah's Apostle said, "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him." Tabari (7:97) - The morning after the murder of Ashraf, the Prophet declared, "Kill any Jew who falls under your power." Tabari (9:69) - "Killing Unbelievers is a small matter to us" The words of Muhammad Quran (9:29) - "Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued." Quran (9:30) - "And the Jews say: Ezra is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away!" Quran (2:191-193) - "And kill them wherever you find them, and turn them out from where they have turned you out. And Al-Fitnah [disbelief or unrest] is worse than killing... but if they desist, then lo! Allah is forgiving and merciful. And fight them until there is no more Fitnah [disbelief and worshipping of others along with Allah] and worship is for Allah alone. But if they cease, let there be no transgression except against Az-Zalimun(the polytheists, and wrong-doers, etc.)" Quran (4:76) - "Those who believe fight in the cause of Allah…" 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Ja, det er muslimske terrororganisasjoner som driver terror, men så er det også muslimene som er ofre. Vet du hvor mange nazister som ble drept av nazister? Selv høye generaler og Hitlers nærmeste støttespillere ble drept. Det er alltid slik at fanatikere dreper sine egne. 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Frem din påstand først, hvordan er islam ansvarlig for at mennesker som tror på den muslimske gud velger å gå inn i en jødisk butikk å fremmer terror og drap? Hvorfor ligger ikke ansvaret hos menneskene som bedriver slike handlinger? Hva er det som får folk til å gjøre slike handlinger? Stifteren av islam brukte vel tiden sin på å hogge hoder av jøder. Og er det vanskelig å inspirasjon i islam til å begå vold mot mennesker som tror noe annet? 4 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Frem din påstand først, hvordan er islam ansvarlig for at mennesker som tror på den muslimske gud velger å gå inn i en jødisk butikk å fremmer terror og drap? Hvorfor ligger ikke ansvaret hos menneskene som bedriver slike handlinger? Hva er det som får folk til å gjøre slike handlinger? Stifteren av islam brukte vel tiden sin på å hogge hoder av jøder. Og er det vanskelig å inspirasjon i islam til å begå vold mot mennesker som tror noe annet? Han beordret i hvert fall drapet på rundt 900 jøder i år 627 https://wikiislam.net/wiki/The_Genocide_of_Banu_Qurayza 2 Lenke til kommentar
Visningsnavnet er i bruk Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Jeg kom til å tenke på en sammenlikning mellom dagens reaksjon på muslimer og Den Kalde Krigens holdning til kommunister. Tror dere de kan sammenliknes? Jeg tenker spesifikt i forhold til trussel og frykt. Jeg tenker ikke spesifikt i forhold til trussel og frykt, men ja, muslimer og kommunister kan sammenlignes siden de er tilhengere av samme totalitære system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå