ilpostino Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg har en NAD db2 DAB+ adapter som er koblet til en forsterker. Ledningen som kobler denne til forsterkeren er litt kort og jeg kunne tenke meg å skaffe en lenger. Er det noen som ut ifra bildet under kan si hva kontakten til venstre heter? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg vil tro det er en spesialkabel laget akkurat for denne enheten. Den overfører jo også trøm til ehnet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Den overfører jo også strøm til eheten. Mistenker at det kan bli litt problematisk ja ;( Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Jeg har sjekket litt og den bruker visstnok en 9 pin din plugg. I følge denne siden er det dog forskjeller på hvordan disse er kablet/koblet til ledningen. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Ikke DIN, men mini DIN. https://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN_connector At selv pinouteen er proprietær kan du nok regne med. Jeg finner ikke noe om selve kabelen ved å google akkurat nå. Du kan kanskje høre med hifi-klubben om de vet noe da de er forhandler av NAD. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Hvis du finner ut hvordan dem er koblet kan du kanskje kjøpe ender og lage den selv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Jeg har hørt med Hifi-klubben men de førte ikke den kabelen så jeg har sendt e-post til NAD så får vi se hva de sier. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Hvorfor kan ikke den boksen stå nærme forsterkeren? Ser for meg at det er enklere å gjøre om litt på stereooppsettet, eller skaffe en annen antenne/lenger antennekabel. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Her finner du en: http://www.ebay.com/itm/Mini-Din-9-pin-B-type-Extension-Cable-Male-Female-6-ft-/371525036469 Hvis du googler "9-pin mini din extender", så finner du en del. Ikke noe i norge, såvidt jeg så, men porto er billig fra utlandet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 eller skaffe en annen antenne/lenger antennekabel. Hvorfor må du komme med så forenklende forslag? 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Setter jeg på en antenne-kabel av Coax vil vel den også fungere som antenne i seg selv? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg har nå fått svar fra NAD. Ledningen mellom NAD DB2 er proprietær. Jeg fikk med et teknisk tegning så da gjør jeg som skissert over; skaffer en lenger antennekabel som uansett gir bedre dekning. Pages from T777_SM.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå