Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skrue til dusjarmatur, hvor får jeg tak i det?

Anbefalte innlegg

Dusjarmaturet mitt tettet seg av en eller annen merkelig grunn, det kom bare varmtvann, rørene var ikke fryst så jeg konkluderte med at det var selve armaturet. Tok det av og renset det filteret/gitteret som er der, så fungerte det problemfritt.

Men, fikk problemer når jeg skulle skru ut en av de skruene som fester armaturet til rørene, det er nå helt rundt. Tror jeg skal klare å få den ut med litt jobb, men trenger jo tross alt en ny.

Det er en skrue av denne typen:

4cba96d8aa2f4044b82a4550a52887f5.jpg

Men, er det noen vanlige butikker jeg får tak i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en set-screw/grub-screw. Finner tak i dem på clas, biltema, og stortsett alle andre plasser som har et greit utvalg av maskinskruer. 

Bare finn ut hvilken størrelse du trenger, så er det nok ikke noe problem å få tak i ny.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Problemet er at den er rund i enden, ikke flat. Om den er flat kan den antagelig slite på røret i lengden. Antar det er en grunn til at den er rund og ikke flat.

Men, uansett, fant på ebay og lagde en midligtidig skrue selv :)

Den til venstre :)

post-27317-0-15328500-1453237306_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Siden skruen kommer fra et dusjarmatur, synes jeg det opplagte valget vill e være å ta med skruen og et bilde av armaturet til nærmeste Comfort eller tilsvarende rør- og bad-butikk. Det er imponerende hva de har i butikken og ennå mer imponerende hva deres rørleggere har i reservedelsskuffene sine, også obskure skruer og trinser til dørene på gamle dusjkabinett.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på det, men dette er jo ting jeg egentlig ikke skal drive med. Tenker at det blir som å dra til en elektriker for å få hjelp med ting man har satt opp selv...

Men igjen, det er jo bare snakk om 2 skruer i dusjen, om jeg så skrur av armaturet og på vannet vil det jo ikke ha noen konsekvens.

Ellers kommer det om en 3-4 uker, skruen jeg lagde holder lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...