Postkassestativ Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Har en zafira 2.0dti som ikke er helt seg selv lengre. Den har blitt sørgelig lat, det ryker noe inni h..... og det lukter kaldstart av eldgammel Magirus hele tiden, uansett hvor varm den er. Turbo er i tipp topp stand. Tomgangen har også fått noen ekstra desibel. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Rengjøring! Tipper EGR og innsug er full av dritt. Rengjøring, og start med å bruke en god tilsetning i dieselen. Men først rengjøre. Skru av, rengjør, sett tilbake. Drittjobb som tar et par timer. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Hvilke dieselstoff er best da? Lenke til kommentar
Rampagee Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Har selv eid flere av disse bilene. Ikke spørr meg hvorfor, men disse motorene bare blir slik når de har gått ett stykke. Bruker den vann eller olje ? Du burde også ta av katalysator og knuse innholdet, og sette den på plass igjen. Den er trolig omtrent tett om bilen er gått mer enn 200k. Endret 18. januar 2016 av Rampagee 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Hvilke dieselstoff er best da? Har god erfaring med Tunap, TriPak og QMI. Som enkeltbehandling har jeg opplevd Tunap sin som nokså effektiv, som tilsetning hver gang jeg fyller så bruker jeg QMI sin dieselforbedrer, som er god til å brenne sot (80-90% reduksjon av sotpartikler, så den sotskyen som kommer bak bilen når du akser vil mer eller mindre forsvinne), og derved forhindrer videre tiltetting. Hadde selv en Vectra C med 2.2Dti, igrunn samme motor som du har. Tett som en potte i EGR-systemet når jeg kjøpte den, mens etter en grundig rengjøring og jevnlig bruk av tilsetningen så holdt det å rengjøre selve EGR-en en gang i året. Disse motorene er veldig slitesterke og nokså uproblematiske, sett bort fra dette med sotingen. Rampagee foreslår å knuse innholdet i katalysatoren. Det er SVJV ikke noe problem å gjøre, tvert imot så får du en motor som puster lettere. Det er heller ikke ulovlig, så lenge utslippene er innafor. I så fall kjører du bare en dobbel eller trippel dose med f.eks den QMI-en, så går det nok greit på PKK. Jeg gjorde aldri dette med min, men vet om mange som knuste katalysatoren på disse. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Har bytta dieselfilter og luftfilter i dag. Kjørte gjennom en flaske med tunap 134 i tillegg fyllte jeg dieselfilteret med det. Ble litt kvikkere å drar lengre på turtallet. Drastisk mindre eksos. Har ikke prøvd den på noen lengre tur enda da. Skal plukke ut egr å rense denne evt. hele innsuget hvis temperaturen stiger litt Endret 18. januar 2016 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Da var 300g med oljerester fjernet. Anser problemet som løst Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hvor fjernet du dette fra? 3 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Hvor fjernet du dette fra? Lurer jeg også på Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 Var blanding av oljedamp og sot som hadde lagt seg på veggene i innsuget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå