Gå til innhold

Hvordan vil venstresiden håndtere migrasjonssrømmen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Venstresiden sin oppskrift på slike ting blir vel som det pleier å være: økte skatter og avgifter for å finansiere gildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venstresiden sitt godhetstyrani er konstruert for å frata realister sine velfunderte og etterrettelige argumenter. Enhver innvendig mot innvandring møtes alltid med rasismeanklager. Anklager om at en er kynisk og hatefull. Det jeg lurer på er hvordan Norge skal bedrive u-hjelp etter at vi har fått en 15 - 20 millioner uskolerte analfabeter inn i landet. Det er jo ingen venstrevridde som klarer å si noe om hvor grensen går, bare at en skal ta imot og ta imot og ta imot. For min del ble grense passert for 10 år siden.

Jeg er litt usikker på om du snakker generelt, om media eller om dette forumet, så jeg kommer med litt forskjellige eksempler.

I "En mer rasjonell flyktningpolitikk" skriver Torstein Ulserød blant annet at innstramminger er nødvendige. Hvor er rasismeanklagene?

Hårek Elvenes, fra Høyre, vil sende kriminelle innvandrere ut av Norge. Hvor er rasismeanklagene?

Erna Solberg forsvarer Listhaug sine foreslåtte innstramminger. Hvor er rasismeanklagene?

Støre og AP var med på å vedta at vi skulle ta inn 10 000 syriske flyktninger over et par år. Dette er en veldig klar grense. Hvor er rasismeanklagene?

Zarlak, fra forumet, skriver her at det ikke nødvendigvis er en effektiv løsning å ta inn flyktninger. Hvor er rasismeanklagene?

Rudde, fra forumet, skriver her at syriske flyktninger vil bli et stor økonomisk belastning, og mener pengene kan brukes bedre på andre måter. Hvor er rasismeanklagene?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det er ikke riktig å benytte venstre / høyre-akse på innvandringsspørsmål. Både høyre, Venstre og Krf er f eks mer positive til innvandring enn SP, og til dels AP. Forstår at nasjonalisme er en betent betegnelse, men det hadde vært enklere...

Men, sosialister er ofte idealister, og ikke nødvendigvis så opphengt i praktiske konsekvenser. De svarene jeg har fått derfra virker å være "Solidarisk ansvar". Vi må noen ganger spise vond mat fordi det er sunt, og kostnadene vi bærer ved innvandring er midlertidige mens vi venter på en bedre verden.

Høyresiden er for innvandring siden det er vanskelig å drive produksjon i et miljø uten en stor og fattig underklasse. Markeder stagnerer, og trenger organisk vekst. Virker ikke som det er noen videre visjoner for samfunn, kultur etc.

Liberalister er for innvandring grunnet en aversjon mot nasjonalstaten. Dette er også et idealistisk syn, og uten at jeg har møtt så mange av disse, så kan det virke som om de mener "det gode" (les: liberale) alltid vinner frem, slik at vi som samfunn ikke kan tape noe vi allerede har vunnet.

Lenke til kommentar

Ingen aning. Kommentaren min spenner over 20 år.

Redigert: Et sted mellom 5 og 10 år siden - kanskje.

Bommet med ca 30 år

Hva med 1975? Trygve Bratteli

I 1975 eksisterte knapt spiren til FrP (Anders Langes part ble opprettet i 1973), og hadde ikke noe om innvandring på sitt partiprogram

https://www.facebook.com/AureFrp/posts/227725567371906

Endel ÅR før FrP begynte å slå på den samme tromma som vel først skjedde i 1987.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fremskrittspartiet

Dog i 1988 reagerer Gro Harlem Brundtland på FrP suksess med fremmedfrykt, hopper på det samme og strammer inn på reglene igjen.

http://www.kildenett.no/artikler/2009/1236597403.29

Takk for orienteringen. Jeg gikk i utlendighet i 88. kom hjem i 96.

Før 88 var det en viss humor knyttet til innvandring. Jeg husker at Roald Amundsen ble erklært vår første innvandrings motstander. Han klaget over for mye pakkis i Nordvest passasjen!

Lenke til kommentar

Er det lov å foreslå å ha dørene på gløtt? Eller er det bare lov med svart-hvitt?

Du kan jo alltids ha din egen dør oppe 24/7 og fortelle oss om din erfaring med det :)

Så det er altså IKKE LOV å forslå noe annet enn radikale forslag. Det er bare et spørsmål om tid før ytre høyre kveles av mangelen på en like meningsløs opposisjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

"overasket" var litt ironisk.

I motsetning til f.eks flashback forumet i Sverige er en stor del av brukermassen på diskusjon.no positiv til innvandring. Derfor synes jeg det er interessant å se hva disse mener er en bra og fornuftig løsning på migrasjonsflommen som med stor sannsynlighet kommer utover våren, sommeren og høsten.

Et tankeeksperiment:

La oss si at alle kritikerne hadde blitt borte, og flommen inn av innvandrere hadde startet. Hadde dere da vært fornøyd? Eller hadde det ikke vært like morsomt lenger siden det ikke hadde vært noen å stemple som rasister.

Jeg sitter med den følelsen av at mange som er positive til migrasjonen er skjeleglad for å ha opposisjonen som stagger flommen. Dermed kan de sitte å stemple rasister dagen lang og være politisk korrekte.

Lenke til kommentar

Et tankeeksperiment:

La oss si at alle kritikerne hadde blitt borte, og flommen inn av innvandrere hadde startet. Hadde dere da vært fornøyd? Eller hadde det ikke vært like morsomt lenger siden det ikke hadde vært noen å stemple som rasister.

Hmm, ikke bare vil jeg la alle slippe inn, jeg vil eliminere rasismeparagrafen slik at alle rasistene får diskriminere så mye de bare vil.

Dette er selvsagt positivt for rasistene. Tenk om rasistene ikke hadde hatt en eneste utlending å kunne diskriminere mot. Det hadde vært utrolig kjedelig å være rasist i ett helt hvitt samfunn.

Rasisme er ikke problematisk (medmindre det skjer i statlig regi).

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, ikke bare vil jeg la alle slippe inn, jeg vil eliminere rasismeparagrafen slik at alle rasistene får diskriminere så mye de bare vil.

Ditto.

Dette er selvsagt positivt for rasistene. Tenk om rasistene ikke hadde hatt en eneste utlending å kunne diskriminere mot. Det hadde vært utrolig kjedelig å være rasist i ett helt hvitt samfunn.

På den annen side: Da ville de ikke lenger kunne leke "outlaws". Spenningen blir antagelig litt borte hvis folk bare trekker på skuldrene av dem...

Rasisme er ikke problematisk (medmindre det skjer i statlig regi).

Bortsett fra at så mange rasister (som mange andre -ister) synes deres livssyn rettferdiggjør handling i form av vold.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Er det lov å foreslå å ha dørene på gløtt? Eller er det bare lov med svart-hvitt?

Du kan jo alltids ha din egen dør oppe 24/7 og fortelle oss om din erfaring med det :)

Så det er altså IKKE LOV å forslå noe annet enn radikale forslag. Det er bare et spørsmål om tid før ytre høyre kveles av mangelen på en like meningsløs opposisjon. 

Dette gir ikke mening :)

Å stenge grensene må være det minst radikale men samtidig mest fornuftige man kan gjøre.

Se på Tyskland og deres "åpne grenser" politikk, ønsker du det samme for Norge?

Lenke til kommentar

Bortsett fra at så mange rasister (som mange andre -ister) synes deres livssyn rettferdiggjør handling i form av vold.

Joda, men nå har jeg ikke forslått å tillate vold, utover selvforsvar, uansett hvilken grunner voldsmennene kunne komme opp med.

Det er dessverre hakket mer komplisert å hindre vold enn å bare forby det.

AtW

Lenke til kommentar

Se på Tyskland og deres "åpne grenser" politikk, ønsker du det samme for Norge?

Nei for all del, vi ;nsker det gode gamle "Papieren, Bitte!"

ye74_papersplease.jpg

Hadde vært fint med deporteringer ivertfall :)

Kansje madagaskar har plass :hmm:

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Joda, men nå har jeg ikke forslått å tillate vold, utover selvforsvar, uansett hvilken grunner voldsmennene kunne komme opp med.

Det er dessverre hakket mer komplisert å hindre vold enn å bare forby det.

AtW

Selvsagt, problemet ligger dog mer i at rasistene, xenophobene, fagforeninger, etc klarer å få staten til å utøve volden på deres vegne som idag, for da er det ikke lenger mulig å hindre volden.
Lenke til kommentar

Høyre er ikke noe mer innvandringskritisk enn AP, det virker som om FRP er de eneste på tinget som har en realistisk forståelse for hvilke problemer denne massive innvandringen kan medføre. Vi trenger et parti som er realistisk angående dette temaet på venstresiden også.

På tide at folk slutter å dra rasismekortet hver gang det snakkes om innvandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...