Gå til innhold

Hvordan vil venstresiden håndtere migrasjonssrømmen

Anbefalte innlegg

(Er på ingen måte rasist, men...)

Jeg sitter ofte med den følelsen av at venstresidens flyktningepolitikk er for å straffe kritikerne fremfor solidaritet med flyktningene.

Med tanke på at dere prioriterer lett ensomskommende unge menn foran kvinner og barn som sitter igjen. 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vintervaret-stopper-ikke-flyktningstrommen-til-Europa-8318037.html

I følge denne artikkelen kommer det fortsatt store mengder flyktninger inn i Europa selv om sesongen tilsier at forholdene er for farlige. Det kommer trolig til å øke dramatisk mot sommeren

Her stiller jeg derfor spørsmål til hvordan dere migrasjonsvennlige her på forumet ville håndtert migrasjonsstrømmen.

Er det åpne dører dere vil ha?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg noterer meg at det er dukket opp flere slike tråder som spør om "venstresidens" svar og løsninger. Men har ennå ikke sett noen som identifiserer seg med venstresiden svare.

Jeg har til gode å se noen på norsk politisk venstreside argumentere for åpne dører. De eneste som vil ha det befinner seg på den "liberalistiske" fløyen. (Og ikke engang der er man enige, enda så få det er av oss...)

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

(Er på ingen måte rasist, men...)

Jeg sitter ofte med den følelsen av at venstresidens flyktningepolitikk er for å straffe kritikerne fremfor solidaritet med flyktningene.

Med tanke på at dere prioriterer lett ensomskommende unge menn foran kvinner og barn som sitter igjen. 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vintervaret-stopper-ikke-flyktningstrommen-til-Europa-8318037.html

I følge denne artikkelen kommer det fortsatt store mengder flyktninger inn i Europa selv om sesongen tilsier at forholdene er for farlige. Det kommer trolig til å øke dramatisk mot sommeren

Her stiller jeg derfor spørsmål til hvordan dere migrasjonsvennlige her på forumet ville håndtert migrasjonsstrømmen.

Er det åpne dører dere vil ha?

Vil du ha åpne dører?

Endret av Det gode liv
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg noterer meg at det er dukket opp flere slike tråder som spør om "venstresidens" svar og løsninger. Men har ennå ikke sett noen som identifiserer seg med venstresiden svare.

Jeg har til gode å se noen på norsk politisk venstreside argumentere for åpne dører. De eneste som vil ha det befinner seg på den "liberalistiske" fløyen. (Og ikke engang der er man enige, enda så få det er av oss...)

Venstresiden ombestemte seg da det ikke lenger var mulig å skjule at deres innvandringspolitikk var en katastrofe.

Uten klar tanke endret de holdning. Her skulle det ryddes opp!!!

Og når noen minnet dem på at de nå førte en politikk  høyresiden alltid hadde fremmet - kalte de det "Hakk i plata" og var så inderlig lei av å høre det om igjen og om igjen.

Det hadde vært mer presist dersom dersom det hadde stått: Jeg har til gode å se noen på norsk politisk venstreside, FREMDELES, argumentere for åpne dører.

Det minner meg om Kitman i Islam. Fordreining av virkelighet ved unnlatelse.

Endret av Thonord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venstresiden ombestemte seg da det ikke lenger var mulig å skjule at deres innvandringspolitikk var en katastrofe.

Og når noen minnet dem på at de nå førte en politikk  høyresiden alltid hadde fremmet - kalte de det "Hakk i plata" og var så inderlig lei av å høre det om igjen og om igjen.

Når, sånn omtrent, mener du at dette omslaget fant sted?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen aning. Kommentaren min spenner over 20 år.

Redigert: Et sted mellom 5 og 10 år siden - kanskje.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Ingen aning. Kommentaren min spenner over 20 år.

Redigert: Et sted mellom 5 og 10 år siden - kanskje.

Bommet med ca 30 år

Hva med 1975? Trygve Bratteli

I 1975 eksisterte knapt spiren til FrP (Anders Langes part ble opprettet i 1973), og hadde ikke noe om innvandring på sitt partiprogram

https://www.facebook.com/AureFrp/posts/227725567371906

Endel ÅR før FrP begynte å slå på den samme tromma som vel først skjedde i 1987.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fremskrittspartiet

Dog i 1988 reagerer Gro Harlem Brundtland på FrP suksess med fremmedfrykt, hopper på det samme og strammer inn på reglene igjen.

http://www.kildenett.no/artikler/2009/1236597403.29

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Venstresiden sitt godhetstyrani er konstruert for å frata realister sine velfunderte og etterrettelige argumenter. Enhver innvendig mot innvandring møtes alltid med rasismeanklager. Anklager om at en er kynisk og hatefull. Det jeg lurer på er hvordan Norge skal bedrive u-hjelp etter at vi har fått en 15 - 20 millioner uskolerte analfabeter inn i landet. Det er jo ingen venstrevridde som klarer å si noe om hvor grensen går, bare at en skal ta imot og ta imot og ta imot. For min del ble grense passert for 10 år siden.

Lenke til kommentar

Hvor mange islamske land har borgerlønn?

Og den avisartikkelen sier sitt om Islam. Irland, Luxemburg og Danmark øverst, haha. Og hvor er de landene der innbyggerne er muslimer?  Saudi-Arabia på 91.plass , Iran som nummer 139 og Pakistan er nummer 145.

Landene på topp er vel der nettopp fordi de IKKE fører islamsk politikk og har få muslimer. So, fuck off muslims.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Venstresiden sitt godhetstyrani er konstruert for å frata realister sine velfunderte og etterrettelige argumenter. Enhver innvendig mot innvandring møtes alltid med rasismeanklager. Anklager om at en er kynisk og hatefull. Det jeg lurer på er hvordan Norge skal bedrive u-hjelp etter at vi har fått en 15 - 20 millioner uskolerte analfabeter inn i landet. Det er jo ingen venstrevridde som klarer å si noe om hvor grensen går, bare at en skal ta imot og ta imot og ta imot. For min del ble grense passert for 10 år siden.

Nei, enhver innvending møtes ikke med rasismeanklager. Det er så utrolig mye usaklig sutring over venstresiden på dette forumet. Jeg har nesten lyst til å bli sosialist bare pga av all den idiotien "sosialistmotstandere" lirer av seg på dette forumet.

AtW

Lenke til kommentar

Nei, enhver innvending møtes ikke med rasismeanklager. Det er så utrolig mye usaklig sutring over venstresiden på dette forumet. Jeg har nesten lyst til å bli sosialist bare pga av all den idiotien "sosialistmotstandere" lirer av seg på dette forumet.

AtW

Værsågod. Hvis det ikke skal mer enn "sutring" til på et forum for å bytte ideologi/politisk ståsted er man svært lite politisk oppegående. Sånn sett passer vel venstresiden utmerket. 

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Værsågod. Hvis det ikke skal mer enn "sutring" til på et forum for å bytte ideologi/politisk ståsted er man svært lite politisk oppegående. Sånn sett passer vel venstresiden utmerket. 

I ett land der forskjellen mellom regjeringsalternativene (H og Ap) er så minimal at men ikke engang vil kunne lirke ett sigarettpapir imellom, er den evige gnissningen mellom høyre- og venstresiden forbausende aktiv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på. Jeg har vært politisk aktiv i 40 år, og selv da husker jeg ingen betydelig argumentasjon for fri innvandring.

Leksikonet sier at det var slik en stund på 1800-tallet og sluttet i 1888, før det året ble alle som flyttet til Norge regnet som norske. (De skumle jødene og jesuittene unntatt.) Men det året fikk vi den første statsborgerloven, og nordmann ble noe man måtte søke om å få bli.

Det kan selvsagt hende jeg husker feil. Om noen har dokumentasjon på at noen av betydning på venstresiden har argumentert for fri innvandring så kom med den.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på. Jeg har vært politisk aktiv i 40 år, og selv da husker jeg ingen betydelig argumentasjon for fri innvandring.

Der var fri innvandring til Norge til 1975 (dog ikke fritt statsborgerskap), bortsett fra for Jøder og Jessuiter

"Venstresiden" hadde ett ganske cosmopolitisk syn på verden fra Marx og Engels, selv om de ikke brukte ordet cosmopolitt.

Proletarier aller Länder, vereinigt euch!

Workers of the world, unite!

https://en.wikipedia.org/wiki/Workers_of_the_world,_unite!

Så hadde man denne ideen om at statene skulle elimineres da, og om der ikke er noen stat er det vel tvilsomt om der ville eksistere noen grensekontroller, eller grenser forsåvidt.

Det var vel nettopp denne cosmopolitiske delen som nasjonalsosialistene ikke fant attraktiv, og derfor la til nasjonalismen til sosialismen som ideologi.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Der var fri innvandring til Norge til 1975 (dog ikke fritt statsborgerskap), bortsett fra for Jøder og Jessuiter

Nja, det var ikke fritt før det heller. Men prekært å gjøre noe med det ble det ikke før de som kom skiftet hudfarge. Da pakistanerne kom strømmende i hundretalls(!) i 1971 ble det innført restriksjoner. Men de var ikke effektive, så i 1975 kom innvandringsstoppen. Da kunne man i stedet for å nekte de man ikke ønsket adgang, nekte alle og gi de man ønsket dispensasjon. (Les: Vestlige fagfolk.)

Lenke til kommentar

Jødeparagrafen lever videre i omskrevet form, og flyttet fra grunnloven til diverse andre lover, reguleringer og synsinger fra UDI

Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende seg til den, ere forpligtede til at opdrage sine Børn i samme. Jesuitter og Munkeordener maae ikke taales. Fargede ere fremdeles udelukkede fra Adgang til Riget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...