Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Til dere i langvarige forhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gjøre små tilsynelatende usynlige ting for hverandre. Ganske enkelt. 
Å frigjøre fritid for partneren er uvurderlig. Om jeg gjør rent på kjøkkenet et ledig øyeblikk hvor jeg ikke har når å gjøre når hun egentlig skulle gjort det blir hun meget fornøyd. Det kommer i retur og så er man på god vei videre.
Litt enkelt eksempel men det illustrerer det vel godt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ikke gå kun etter utsende når du finner deg en partner! Six-pack og store pupper ser du bare i ca 1 mnd etter dere ble sammen, etterpå så er det bare normalen hos dere! ;)

Lenke til kommentar

Vanskelig spørsmål å svare på - men det er (visstnok) noe som heter kjærlighetsspråk. Dette går på hva man ønsker ifm oppmerksomhet. For noen er dette f.eks dialog for andre er det fysisk kontakt. Man må være kompatibel.

Nå regner jeg selvsagt med at man respekterer hverandre og gjør ting for hverandre. At det fungerer "i senga" osv ... Men nøkkelen, tror jeg da, er at man har samme måte - i det daglige - å vise at man er glad i hverandre. Og dette er ulikt fra person til person.

Lenke til kommentar

Først og fremst så må man fortsette å prøve. Man må fortsette å gjøre de små tingene for hverandre. Snakk sammen om ting.

Ta opp ting før de blir for store. Aldri anta ond mening når den andre gjør noe "galt". Anta god mening. Med det som utgangspunkt blir problemene mindre.

Ha tid hver for dere også. Man trenger det også.

Ikke kjeft. Ta opp ting på en sivilisert måte, men ikke press den andre opp i et hjørne.

Unngå å bli passiv aggressiv når den andre driter seg ut (vi gjør alle det fra tid til annen). Tilgi småfeilene som egentlig ikke betyr noe.

Dyrk det du liker ved den andre. Ta deg tid til å tenke på hva den andre gjør riktig.

Lek sammen. Både i og utenfor soverommet. Gjør ting dere synes er gøy sammen.

Respekter hverandres privatliv. Prøv å unngå sjalusi så godt du kan.

Stol på hverandre, selv om du da stiller deg åpen for å bli sviktet. Mistro dreper forhold.

Gi hverandre oppmerksomhet. Ikke ta hverandre for gitt. Gi komplimenter. Vis takknemlighet når den andre gjør noe for deg.

Og igjen, kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon.

Jeg er på ingen måte en ekspert på disse tingene så rådene mine er ganske generelle. Forholdet jeg er i nå er på sitt åttende år, men jeg har også hatt noen ganske fucked up forhold tidligere.

Selv om du følger denne oppskriften er det ikke sikkert at det kommer til å gå bra. Enkelte ganger går det bare ikke. Men gå inn med innstillingen om at det skal vare.

Endret av L4r5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...