Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer - "Ghost Screen"?

Anbefalte innlegg

Pcen:

Acer Aspire 5810TG

Windows 10

Opprinnelig Win Vista, men oppgradert i senere tid. (av personen naboen min kjøpte den av)

Hjelper naboen med pcen sin, den tror den har en ekstra skjerm, men ingen tilkobla. Den ekstra skjermen er hovedskjermen, og alt dukker da opp på den. Nettleser, innstillinger, osv. Dermed vanskelig å stille på skjerminnstillinger og feilsøke.

Har prøvd:

Koble til en skjerm. Da kommer bare enda en ekstra opp...

Feilsøke via safemode, men kommer jo ikke inn pga hovedskjermen er på ghostskjermen.

Å veksle mellom skjermene ved hurtigtast og piler, men fungerer heller ikke.

Noen ideer utenom å reinstallere?

Endret av KontorPult
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan prøve er:

Høyreklikk på skjermen

klikk på Skjermoppløsning

Dersom programmet åpner på "Ghostskjermen", kan du holde Windows tasten og trykke piltastene til programmet kommer til skjermen du ser

sett skjermen du bruker som hovedskjerm (Marker den skjermen du bruker, og klikk sett som hovudskjerm)

Ferdig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk dratt ved en ren tilfeldighet skjerminstillingene fra "ghostskjermen", så da fikk jeg endret over til denne. Men så fort man kobler til en ny skjerm via HDMI eller VGA så krøller alt seg til mens den er i, for da bruker den "ghostskjermen" som hovedskjerm... Men så fort den er kobla fra er alt som det skal være.

Noen mulighet for å fjerne "ghostskjermen"? 

Har forsøkt å oppdatere driverne, men finnes ikke til Win10 på denna pcen, så brukte Win7, til ingen nytte. 

Tips?

Lenke til kommentar

Jeg fikk dratt ved en ren tilfeldighet skjerminstillingene fra "ghostskjermen", så da fikk jeg endret over til denne. Men så fort man kobler til en ny skjerm via HDMI eller VGA så krøller alt seg til mens den er i, for da bruker den "ghostskjermen" som hovedskjerm... Men så fort den er kobla fra er alt som det skal være.

Noen mulighet for å fjerne "ghostskjermen"? 

Har forsøkt å oppdatere driverne, men finnes ikke til Win10 på denna pcen, så brukte Win7, til ingen nytte. 

Tips?

Prøv å gå inn i enhetsbehandling, og se under skjermer. Dersom du ser mer enn det antall skjermer som er koblet i, finner du ut hvilken som er "FAKE" og fjerner denne driveren. Dette skal fikse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...