Gå til innhold

viften går veldig ofte på acer 803lci

kakaas

Anbefalte innlegg

Har en acer travelmate 803 lci og jeg synes viften går veldig ofte. Det skrur seg ofte av og på bare jeg åpner en internettside (opera/iexplorer). Synes viften begynner å gå litt ofte i forhold til andre centrino-maskiner jeg har testet. For noen uker siden ville maskinen ikke starte i det hele tatt. Da sendte jeg den inn på reperasjon og fikk byttet begge ram-brikkene og oppgradert bios. Jeg sa ifra til dem at viften gikk ofte, men de gjorde tydligvis ikke noe med det, viften går like ofte som før. Det har også hendt at når jeg har lukket et program som bruker mye minne så har windows (xp) hengt seg og restartet.

Jeg lurer derfor på om hvor ofte viften på en slik maskin som min skal gå og hva jeg eventuelt skal gjøre for å få fikset dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har også kjøpt ein Acer 803 Lci. Vifta går støtt og stadig, spesielt med grafiske operasjonar, dette er jo i det minste irriterande når du bruker maskina til netopp grafisk arbeid. Eg har også måtte sende inn maskina mi, den ville ikkje starte. Det viste seg at det var VGA-chipen som var feil og dei skifta heile hovedkortet. Og maskinen er jo varm nok til å steike speilegg nede i hjørnet til venstre, kor hånda mi ligg. AU! Er me lurt av gode salgstriks? Eller er maskinane våre unntak som gjer at maskina IKKJE er testvinnar?

Lenke til kommentar

Jeg har også en Acer TM 803 lci, men syntes ikke viften er noe problem.

Starter kanskje litt ofte, men varer bare et par sek.

Men har et annet problem (kanskje et windows Xp problem)

Får ofte blue-screen (minnedump), når jeg avslutter programmer, noen som kan hjelpe meg med dette?

Er dette et windowsproblem eller maskinfeil?

Begynner å bli lei av å måtte restarte maskinen tid til ofte.

Takker for all hjelp.

mvh

Christian

Lenke til kommentar

Når du setter den på portable/laptop setter Intel ned hastigheten på prosessoren for å spare strøm. Ergo blir ikke prosessoren så varm, og resultatet er at viften sjelden starter!

/Henrik.

Don't waste your life in front of the computer!

Lenke til kommentar

Tror jeg har samme problem når det gjelder VGA chipen... Den virket fra begynnelsen, men etterhvert ble det flere og flere feilmeldinger som gikk på skjermkortet, var ofte problemer å greie å starte win XP.

Prøvde å innstallere nye drivere via Safe Mode og gå til andre restore punkter uten at dette nyttet. Prøvde så å bruke recovery-cdene uten at jeg fikk startet Windows pga ATi M9000 feil... Fikk Memory dump etter dette osv osv...

Sender den vel inn imorgen?. Hva er mest hensiktsmessig - ta kontakt direkte med Acer Norge eller vsdata.no?

Kunne kanskje vært digg å få oppgradert litt minne samtidig... hm...

...SYnes forresten også viften går litt for ofte. Omtrent konstant i Photoshop, i Avid Xpress og After Effects (Nå er riktignok dette rimelig heavy greier da...), og alltid når man spiller spill som har 3d-grafikk.... Vifta er ikke akkurat lydløs da.

Den starter omtrent aldri i Word, Internet Explorer og når man ser DivX da.....

Så blir den varm på venstre hjørnet. Synes imidlertidig at dette er ganske deilig... hehehe :) (Blir litt for varmt av og til da....)

Endret av Wundel
Lenke til kommentar

Det er jo meningen at vifta på disse prossesorene skal gå da..Men ved vanlig bruk da cpuen ikke blir noe varm så skal den ikke kjøre...Hvis vifta står på for fult ved vanlig surfing foreksempel så kan det jo være et eller annet program som kjører i bakgrunnen? Gå i taskmanager å se om noe bruker mye av cpuen..

På min Acer 800 så er vifta som den skal være: Den står stille ved all annen bruk en ved spilling, og kopiering over lengere tid(tunge programmer har jeg ikke prøvd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...