SchoolboyCS Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Hei! Har en eller flere ventilløftere som er ødelagte. Sjekket opp prisen, og det er ikke aktuelt å bytte på bilen. Har dere kanskje en løsning som er bedre? Har prøvd motorrens for to dager siden, men har ikke blitt bedre. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 QMI motorbehandling kan avhjelpe endel, det gjør metallflatene glattere, men ikke forvent at de klarer å fikse noe som alt er ødelagt. Men virker det sånn noenlunde, kan dette i noen tilfeller være nok til at de fortsetter å funke en stund til.Jeg har nettopp gjort dette på min nyinnkjøpte Pajero med 3-liters V6 motor. Her tikket et par av løfterne nokså mye på kald motor, en litt typisk svakhet på disse motorene. Klassisk løsning er å ta de ut og vaske de i white spirit. Jeg tappet 1 liter motorolje og erstattet med denne motorbehandlingen, og etter noen dagers kjøring forsvant tikkingen for det meste. Dvs det kommer av og til litt tikking på kald motor fremdeles, men det er mindre og mindre av det. Har bare fått kjørt knappe 1000KM, så det kan ennå forbedres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå