Gå til innhold

Klaregjøre PC før salg.

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å selge en stasjonær PC.Lurer på om jeg burde selge med en brukst ssd eller ikke. Er det mulig å renske denne slik at det er mulig å gjenopprette data fra den?

Eller burde jeg kjøpe en ny/brukt ssd/harddisk som jeg installerer før jeg selger for å være helt sikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del alternativer her. De fleste produsenter av SSD har en egen software som du kan bruke til Secure Erase av SSD'n. Så hvis du har mulighet til å kjøre SSD opp på en annen maskin så kan det være en grei måte.

Alternativt er det mange som sverger til Magic Parted men denne koster jo penger.

Da lager du deg en bootbar minnepinne og tømmer SSD via denne

http://dellwindowsreinstallationguide.com/cleaning-up-a-drive-format-vs-secure-wipe-ssd-and-hdd/use-of-magic-parted-to-secure-wipe-a-ssd/

Eller så kan du bare starte windows installasjon fra en USB ISO, starte command prompt og gå diskpart clean.

Hvis du er veldig redd for gammelt innhold på SSD så selger du den ikke. Slå spiker gjennom hele greia og kast den :)

Lenke til kommentar

Det er en del alternativer her. De fleste produsenter av SSD har en egen software som du kan bruke til Secure Erase av SSD'n. Så hvis du har mulighet til å kjøre SSD opp på en annen maskin så kan det være en grei måte.

Alternativt er det mange som sverger til Magic Parted men denne koster jo penger.

Da lager du deg en bootbar minnepinne og tømmer SSD via denne

http://dellwindowsreinstallationguide.com/cleaning-up-a-drive-format-vs-secure-wipe-ssd-and-hdd/use-of-magic-parted-to-secure-wipe-a-ssd/

Eller så kan du bare starte windows installasjon fra en USB ISO, starte command prompt og gå diskpart clean.

Hvis du er veldig redd for gammelt innhold på SSD så selger du den ikke. Slå spiker gjennom hele greia og kast den :)

Da ville jeg heller bare beholdt den og installert den i en annen PC en eller annen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...