Gå til innhold

Lær meg! "Sin Eaters" (Baba Yaga etc). Hvilke finnes?

Gjest Slettet+981723478

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723478

Jeg er i en diskusjon om "Sin Eaters", hvor spesielt Baba Yaga er en tydelig skikkelse, men slike skikkelser finnes jo i praksis overalt i alle tider og steder, men hvor finner jeg informasjon eller navn på disse? 

Hvis noen har navn, tanker, kunnskap eller tips, så taes alt ydmykt imot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sin-eater is a person who, through a ritual meal, takes on the sins of a household, often because of a recent death, thus absolving the soul and allowing that person to rest in peace. In anthropology and the study of folklore, sin-eating is classified as apotropaic ritual[1] and a form of religious magic.

In Slavic folkloreBaba Yaga is a supernatural being (or one of a trio of sisters of the same name) who appears as a deformed and/or ferocious-looking woman. Baba Yaga flies around in a mortar, wields a pestle, and dwells deep in the forest in a hut usually described as standing on chicken legs (or sometimes a single chicken leg).[1] Baba Yaga may help or hinder those that encounter or seek her out. She sometimes plays a maternal role, and also has associations with forest wildlife. According to Vladimir Propp's folktale morphology, Baba Yaga commonly appears as either a donor or villain, or may be altogether ambiguous.

Søker man på både sin eaters og baba yaga så blir denne novelen Islands of Silence nevnt. Men det virker den informasjonen er kun forfatter skapt. Baba Yaga vokter en brønn som kan vaske syndene av en sin eater, De dør som regel etterpå, men fri for syndene de har tatt på seg.

Ellers virker det som mange treff er lore info basert på blant annet Vampire rollespillet, manga serie og fantasy bøker.

Har du noen linker til de sidene som sier at Baba Yaga er en tydelig skikkelse i forhold til Sin eaters ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...