Gå til innhold

Alltid lang kø hos Komplett sine butikker!!!!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen andre som synes at det alltid er urimelig lang kø hos Komplett sine butikker?

Ser ut som om 50% av kundene som kommer inn dit skal ha support på varer.. ikke kjøpe varer.

Kundeservice er en ting, men å stå å prate med en som ikke skjønner metern i et kvarter mens køen stadig blir lengre kan vel ikke være lønnsomt for Komplett. Har stadig sett kunder snu i døra pga køen.

Hva med å innføre en hurtigkasse for de som ikke skal spørre og grave, og en sneglekasse for de med spørsmål?

Dette burde vel gjøre ting bedre for alle involverte parter.

 

Ps1: For de som føler seg støtt her.. bruk web'en for å finne svaret på spørsmål, ikke komplett sine stressede ansatte.

 

Ps2: Vet at dette ikke er en webshop-erfaring.. men irriterende allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt på viddene å klage på lange køer, uansett hvilken butikk det måtte gjelde? Slike situasjoner vil vel alltid oppstå uansett!

 

En OBS!-butikk i nærheten av der jeg jobber, har til tider laange køer, tiltross for åtte kasser i drift!

Køene lager vi som kunder selv, ved at "alle" skal handle etter egen arbeidstid. Selv om butikkene gjør hva de kan for å demme opp for problemet, er det tydeligvis ikke til å unngå.

 

Handler selv mye på Komplett Stovner, og selvsagt oppstår det køer der også! Men helst etter klokka 16.

Selv om de ofte har både to og tre mann i sving bak disken, er det ikke til å unngå at det blir kø, og flere er det nesten ikke plass til! De har jo kun to kasser.

Er i den heldige situasjon at jeg kan stikke av på formiddagen, og opplever en tilnærmet tom Komplett-butikk. På samme måte er det faktisk på OBS! også.

Et litt mer nyansert blikk på "problemet" kan vel kanskje være på sin plass?

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-24 21:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 21:45, borre skrev:

Quote:


On 2002-02-24 21:41, Blippblopp skrev:

Komplett i Trondheim har opprettet egen "hurtigkasse". Funker bra så langt.

:smile:


 

Hmmm... Hvem er det som får lov til å gå der da?

Har ikke vært i de nye lokalene enda pga. en boikott...

 

Hurtigkasse er for de som skal kjøpe mindre enn 3 varer og som ikke har tekniske spørsmål.

**Er veldig enig med at komplett har vært veldig dårlige til å ta seg av kundene i butikken - lang kø og mye rot, virker også veldig underbemannet til den store kundemassen. (men tror de har skjønt dette i Tr.heim omsider nå - og opprettet hurtigkasse samt ansatt flere folk). Men totalt sett får ikke komplett mye skryt av meg - brukt dem masse og hatt flere dårligere erfaringer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare erfaring fra Komplett i Trondheim.

Der de forøvrig har opprettet en "hurigkasse" ikke hurtigkasse for de som har sett det(ganske morro faktisk).

Hver eneste gang jeg går inn der regner jeg med en vente tid på minst 20 min. uansett når på dagen det skulle være. Kø-systemet, bør etter min mening være mer utspekulert en enkel hurtig kasse. Det bør dannes køer for de med peiling og for de uten osv.

For det kan være helt sykt med kø til tider!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 22:41, Binary skrev:

men.. står det folk i obs kassa og graver etter info om hvor potetene kommer fra og hva de skal gjøre når potenene ikke er riktig kokt osv... hvis du skjønner hva jeg mener.


 

Joda, jeg skjønner veldig godt hva du mener! Og har faktisk mange ganger irritert meg over at kunden foran meg mangler kunnskaper om potetene´s opprinnelse, eller knoter med koden til bankkortet sitt, og for den saks skyld spørsmål om "hvorfor virker ikke PC´n min", når man står i kø.

Men det er nå engang slik her i verden, at ikke alle kan "alt" om "alt". Og en ting er jeg nokså sikker på; Både jeg og du har, / vil komme til, å stå først i en kø hvor VI lurer på ting som personen bak helt sikkert finner usaklige og unødvendige! "Fordømte tulling, han vet jo ikke dét engang", tenker mannen bak oss.

Men vi kan vel ikke "rette baker for smed" for det! Med det mener jeg at det er da vitterlig ikke alltid butikken´s skyld at køen oppstår? Det er jo de "hersens uvitende kundene foran oss" som skaper situasjonen.

Mulig at folket bak disk og kasse burde ha sagt; "Gå et annet sted, vi har ikke tid til å svare på slike banale spørsmål. Vi har jo mange i køen bak deg"!

 

Da tror jeg nok at køene etterhvert helt sikkert ville forsvinne! Og antagelig butikken også......

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-24 23:54 ]

Lenke til kommentar

Det kunne kanskje har vært en tanke med flere ekspeditører hos Komplett. En skulle tro at mer salg ga mer inntekt, og at alle som snur i døra representerer tap. Det er jo alltid kø her i Møllergt. Å skille support og kunder er også en god ide.

Selv har jeg kastet bort alt for mye tid der, og handler andre steder. Det finnes andre rimelige steder som har utsalg over disk.

Lenke til kommentar

Kansje det har noe med kunnskaps nivået til de som arbeider i butikken å gjøre? har man peil er det ikke så veelllddig vanskelig å finne ut hva som er feil, eller svare en kunde raskt og greit... jeg har vært innom komplett (ca 1/2 år siden) på stovner, og fått mange rare svar, men de tar kunden på alvor da og det er jo bra....

Lenke til kommentar

Folka i Møllergata har ikke mye peil nei, har testet dem ett par ganger. Later som jeg ikke vet hva jeg skal ha og prøver å få noen gode argumenter ut av dem, men de kommer med de tåpeligste argumenter (jeg vet jo allerede hva jeg skal ha). De ganske er ganske håpløse, men ikke like håpløse som Elkjøp folka de er helt på jordet (sikkert derfor jeg aldri fikk deltids jobb der før i tiden :smile:, hadde for mye peil).

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Tips til Komplett:

 

Lag 1 kasse for support, og ha alle andre kasser åpne for folk som vet hva de vil ha. Avvis alle som kommer med spørsmål i disse kassene, og henvis dem til support kassen, og vips er det 2 timer kø i support kassen, for idioter som ikke skjønner bæra av hva de gjør der, og vi slipper å stå bak knotpøkker som har hørt at det er lurt å ha internett......eller var det word.... eller windoes pc som vi har hørt er bra virker nettbanken på modemet?..... skulle jeg også spørre om........ Hva er apple og hvorfor virker ikke skriveren min enda den står rett ved siden av harddisken som jeg kjøpte her for 7 dager siden. Hva er skjermen min sin oppløsning når jeg skal spille kabal??....ikke prøv å lure meg jeg vet alt om priser og om harddisk data.....Refreshraten har ramlet ut??!!

 

 

Argh!!

HanSolo

Lenke til kommentar

Teite vet-ikke-noe-som-helst-kunder, gjør kanskje ting for utrolig simpelt og teit til at en fag-arbeider greier å finne ut av det med en gang??

 

Handler bare på web, jeg. Bor midt utti ingensteds hen, og her det ikke særlig mange butikker, for å si det sånn. Nærmest er vel Prix (nå også med Post-i-butikk).

 

Var på http://www.botnlan.net i helga. Gøy! (Kom for sent til skolen i dag, gitt!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...