Binary Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Hei! Er det noen andre som synes at det alltid er urimelig lang kø hos Komplett sine butikker? Ser ut som om 50% av kundene som kommer inn dit skal ha support på varer.. ikke kjøpe varer. Kundeservice er en ting, men å stå å prate med en som ikke skjønner metern i et kvarter mens køen stadig blir lengre kan vel ikke være lønnsomt for Komplett. Har stadig sett kunder snu i døra pga køen. Hva med å innføre en hurtigkasse for de som ikke skal spørre og grave, og en sneglekasse for de med spørsmål? Dette burde vel gjøre ting bedre for alle involverte parter. Ps1: For de som føler seg støtt her.. bruk web'en for å finne svaret på spørsmål, ikke komplett sine stressede ansatte. Ps2: Vet at dette ikke er en webshop-erfaring.. men irriterende allikevel. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg må si meg ganske enig. Komplett i Oslo (Møllergata) har alltid kjempekøer. Det går ikke alltid fort framover i køen. Sluttet å handle der nå, PS Data leverer mye kjappere enn Komplett uansett. Support bør gå over telefon. Telcontar Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Komplett har support over telefon. Det er bare syna at det er et fåtall som skjønner det.. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Komplett i Trondheim har opprettet egen "hurtigkasse". Funker bra så langt. :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 21:41, Blippblopp skrev:Komplett i Trondheim har opprettet egen "hurtigkasse". Funker bra så langt.:smile: Hmmm... Hvem er det som får lov til å gå der da? Har ikke vært i de nye lokalene enda pga. en boikott... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Er det ikke litt på viddene å klage på lange køer, uansett hvilken butikk det måtte gjelde? Slike situasjoner vil vel alltid oppstå uansett! En OBS!-butikk i nærheten av der jeg jobber, har til tider laange køer, tiltross for åtte kasser i drift! Køene lager vi som kunder selv, ved at "alle" skal handle etter egen arbeidstid. Selv om butikkene gjør hva de kan for å demme opp for problemet, er det tydeligvis ikke til å unngå. Handler selv mye på Komplett Stovner, og selvsagt oppstår det køer der også! Men helst etter klokka 16. Selv om de ofte har både to og tre mann i sving bak disken, er det ikke til å unngå at det blir kø, og flere er det nesten ikke plass til! De har jo kun to kasser. Er i den heldige situasjon at jeg kan stikke av på formiddagen, og opplever en tilnærmet tom Komplett-butikk. På samme måte er det faktisk på OBS! også. Et litt mer nyansert blikk på "problemet" kan vel kanskje være på sin plass? [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-24 21:56 ] Lenke til kommentar
Binary Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 men.. står det folk i obs kassa og graver etter info om hvor potetene kommer fra og hva de skal gjøre når potenene ikke er riktig kokt osv... hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg har lagt merke til det samme selv. Sist jeg var der stod jeg ca 25 min i kø fordi en gnom ikke forstod hvorfor pc'en hans ikke funka. Etter 15 min med rot klarte expertene å komme frem til at han ikke hadde koblet alle led'ene og switchene fra kabinettet til HK. =) Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 21:45, borre skrev: Quote: On 2002-02-24 21:41, Blippblopp skrev: Komplett i Trondheim har opprettet egen "hurtigkasse". Funker bra så langt. :smile: Hmmm... Hvem er det som får lov til å gå der da? Har ikke vært i de nye lokalene enda pga. en boikott... Hurtigkasse er for de som skal kjøpe mindre enn 3 varer og som ikke har tekniske spørsmål. **Er veldig enig med at komplett har vært veldig dårlige til å ta seg av kundene i butikken - lang kø og mye rot, virker også veldig underbemannet til den store kundemassen. (men tror de har skjønt dette i Tr.heim omsider nå - og opprettet hurtigkasse samt ansatt flere folk). Men totalt sett får ikke komplett mye skryt av meg - brukt dem masse og hatt flere dårligere erfaringer. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Komplett Data i T0nsberg har ogsaa lange k0er, veldig ofte. Hver gang jeg har vaert der i saa fall. Det kan jeg irritere meg litt over.. ettersom det nesten alltid er folk som bruker laaang tid. Naar jeg drar dit vet jeg alltid hva jeg skal ha! Faar varen og betaler! Neste kunde takk! Lenke til kommentar
Binary Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 mFaFa: akkurat sånne kunder liker vi :smile: En kø for sånne kunder og en kø for de treige. Har de tid til å stå og plapre i et kvarter, så har de sikkert tid til å vente i en halvtime eller to. Lenke til kommentar
Arnstein Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Nå har jeg bare erfaring fra Komplett i Trondheim. Der de forøvrig har opprettet en "hurigkasse" ikke hurtigkasse for de som har sett det(ganske morro faktisk). Hver eneste gang jeg går inn der regner jeg med en vente tid på minst 20 min. uansett når på dagen det skulle være. Kø-systemet, bør etter min mening være mer utspekulert en enkel hurtig kasse. Det bør dannes køer for de med peiling og for de uten osv. For det kan være helt sykt med kø til tider!!! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 22:41, Binary skrev:men.. står det folk i obs kassa og graver etter info om hvor potetene kommer fra og hva de skal gjøre når potenene ikke er riktig kokt osv... hvis du skjønner hva jeg mener. Joda, jeg skjønner veldig godt hva du mener! Og har faktisk mange ganger irritert meg over at kunden foran meg mangler kunnskaper om potetene´s opprinnelse, eller knoter med koden til bankkortet sitt, og for den saks skyld spørsmål om "hvorfor virker ikke PC´n min", når man står i kø. Men det er nå engang slik her i verden, at ikke alle kan "alt" om "alt". Og en ting er jeg nokså sikker på; Både jeg og du har, / vil komme til, å stå først i en kø hvor VI lurer på ting som personen bak helt sikkert finner usaklige og unødvendige! "Fordømte tulling, han vet jo ikke dét engang", tenker mannen bak oss. Men vi kan vel ikke "rette baker for smed" for det! Med det mener jeg at det er da vitterlig ikke alltid butikken´s skyld at køen oppstår? Det er jo de "hersens uvitende kundene foran oss" som skaper situasjonen. Mulig at folket bak disk og kasse burde ha sagt; "Gå et annet sted, vi har ikke tid til å svare på slike banale spørsmål. Vi har jo mange i køen bak deg"! Da tror jeg nok at køene etterhvert helt sikkert ville forsvinne! Og antagelig butikken også...... [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-24 23:54 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Det kunne kanskje har vært en tanke med flere ekspeditører hos Komplett. En skulle tro at mer salg ga mer inntekt, og at alle som snur i døra representerer tap. Det er jo alltid kø her i Møllergt. Å skille support og kunder er også en god ide. Selv har jeg kastet bort alt for mye tid der, og handler andre steder. Det finnes andre rimelige steder som har utsalg over disk. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Kansje det har noe med kunnskaps nivået til de som arbeider i butikken å gjøre? har man peil er det ikke så veelllddig vanskelig å finne ut hva som er feil, eller svare en kunde raskt og greit... jeg har vært innom komplett (ca 1/2 år siden) på stovner, og fått mange rare svar, men de tar kunden på alvor da og det er jo bra.... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Folka i Møllergata har ikke mye peil nei, har testet dem ett par ganger. Later som jeg ikke vet hva jeg skal ha og prøver å få noen gode argumenter ut av dem, men de kommer med de tåpeligste argumenter (jeg vet jo allerede hva jeg skal ha). De ganske er ganske håpløse, men ikke like håpløse som Elkjøp folka de er helt på jordet (sikkert derfor jeg aldri fikk deltids jobb der før i tiden :smile:, hadde for mye peil). Telcontar Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Underbemannet meg i RÆVA. Det har vært inntil 5 stykker på bakrommet når jeg har vært på komplett i Møllergata. Får tid til å observere det da vet du. Når du står 45.Min i kø!! Og en mann i kassa. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Folka i butikken har kanskje ikke like mye peil som endel av wannabe-guruene her, men de har mye mere peil enn en vanlig ansatt på f.eks. Elkjøp. Men det med hurtigkø var en god ide, syns de kunne innført det her i Oslo også. Lenke til kommentar
Han2Solo Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Tips til Komplett: Lag 1 kasse for support, og ha alle andre kasser åpne for folk som vet hva de vil ha. Avvis alle som kommer med spørsmål i disse kassene, og henvis dem til support kassen, og vips er det 2 timer kø i support kassen, for idioter som ikke skjønner bæra av hva de gjør der, og vi slipper å stå bak knotpøkker som har hørt at det er lurt å ha internett......eller var det word.... eller windoes pc som vi har hørt er bra virker nettbanken på modemet?..... skulle jeg også spørre om........ Hva er apple og hvorfor virker ikke skriveren min enda den står rett ved siden av harddisken som jeg kjøpte her for 7 dager siden. Hva er skjermen min sin oppløsning når jeg skal spille kabal??....ikke prøv å lure meg jeg vet alt om priser og om harddisk data.....Refreshraten har ramlet ut??!! Argh!! HanSolo Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Teite vet-ikke-noe-som-helst-kunder, gjør kanskje ting for utrolig simpelt og teit til at en fag-arbeider greier å finne ut av det med en gang?? Handler bare på web, jeg. Bor midt utti ingensteds hen, og her det ikke særlig mange butikker, for å si det sånn. Nærmest er vel Prix (nå også med Post-i-butikk). Var på http://www.botnlan.net i helga. Gøy! (Kom for sent til skolen i dag, gitt!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå