Fotoskrulla Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Kveldstur i snøvær Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Bevegelsesuskarphet på den fallende snøen, det er imponerende i seg selv. Stemningsfullt bilde. På skjermen jeg sitter på blir det litt gult, men det kan være skjermen. Henning 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Bevegelsesuskarphet på den fallende snøen, det er imponerende i seg selv. Stemningsfullt bilde. På skjermen jeg sitter på blir det litt gult, men det kan være skjermen. Henning Hei Henning! Det er ikke så veldig gult på min skjerm, men litt gult er det jo. Det er gatelys av den gule sorten dette. Ellers så kan en jo alltids "redde" et bilde ved å gjøre det s/hv hvis det blir for ille.. Hyggelig å høre fra deg igjen! Lenke til kommentar
Bekir Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 What a wonderful shot! Hilsen Bekir Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Herlig bilde som viser den tiden vi har akkurat nå 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 What a wonderful shot! Hilsen Bekir Tusen takk Bekir! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Herlig bilde som viser den tiden vi har akkurat nå Ja, så lenge det varer! Her på sunnmøre vil det gjerne gå over i sludd og regn i løpet av få dager! Skulle ofte ønsket meg stabil fin snøvinter! Hyggelig at du likte bildet mitt Tove! Bildet ditt var jo bare helt rått i dag!! Masterpiece! Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Nice shot lady Best regards Leif 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Nice shot lady Best regards Leif Thank u dear! Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Flott vinterbilde, stemningsfullt! - Fredrik 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Flott vinterbilde, stemningsfullt! - Fredrik Takk for det Fredrik! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Flott og stemningsfullt bilde av kveldsturen , det er en fin beskrivelse av været og mørket for tiden . Det ser ikke ut til at det går å justere hvitbalansen når kameraet er i SCN modus , der hvor n kan velge den innstillingen du brukte . Gikk inn på manuell innstilling og justerte hvitbalansen ,gikk tilbake til SCN og den innstillingen du brukte og da var den tilbake på den samme som før . Så det hjalp ikke - dessverre . mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Flott og stemningsfullt bilde av kveldsturen , det er en fin beskrivelse av været og mørket for tiden . Det ser ikke ut til at det går å justere hvitbalansen når kameraet er i SCN modus , der hvor n kan velge den innstillingen du brukte . Gikk inn på manuell innstilling og justerte hvitbalansen ,gikk tilbake til SCN og den innstillingen du brukte og da var den tilbake på den samme som før . Så det hjalp ikke - dessverre . mvh Alec Men gjør det egentlig noe at det er litt gult, når det er slik det er i virkeligheten? Det er gult lys fra gatelyktene. Jeg synes ikke det gjør noe jeg Jeg sliter litt med dette med hvitbalansen, det må jeg visst øve mer på, spesielt når det er mørkt. Det er litt irriterende at man ikke kan justere hvitbalansen når man har visse ferdiginnstillinger på kameraet. Jaja, da er det ny uke, snøen har lavet ned hele helga, bilen må graves fram, det er null grader og jeg har elendige vinterdekk...huff! God uke Alec! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Flott stemning! Så hyggelig at du likte bildet mitt! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 By'ner å bli mye rart på kameraene nå. Jeg har ikke sjekka slikt hos meg. Gidder ikke lese så mye bruksanvisninger. Ser da ut som et helt vanlig engangseksponert bilde av god kvalitet dette så da skjønner jeg ikke helt vitsen. Men man unngår kanskje uskarpheten grunnet for lang lukkertid på den måten? Slikt kompenseres jo med høy ISO ellers - f.eks. 25ooo, noe jeg aldri har prøvd. Roar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 By'ner å bli mye rart på kameraene nå. Jeg har ikke sjekka slikt hos meg. Gidder ikke lese så mye bruksanvisninger. Ser da ut som et helt vanlig engangseksponert bilde av god kvalitet dette så da skjønner jeg ikke helt vitsen. Men man unngår kanskje uskarpheten grunnet for lang lukkertid på den måten? Slikt kompenseres jo med høy ISO ellers - f.eks. 25ooo, noe jeg aldri har prøvd. Roar Hei Roar! Ja det er mye rart på kameraene for tiden. Mange slags forhåndsinnstillinger og effekter av ymse slag. Dette kameraet som jeg har, har mye dilldall, men bruksanvisningen må være tidenes dårligste! Ei tjukk blekke på hundre språk, uten at det egentlig står noe som helst i den! Helt bortkastet! Kjøpte meg ei bok på nettet som tok for seg dette kameraet...men har jeg lest den.. ? Prøving og feiling er visst min metode, og så får jeg råd og tips med Alec, han er gull verdt Men litt liten vits å ha dritdyrt kamera med mye fancy greier, for så å sette det på automatikk, da kan en jo like godt bruke noe billigere. Men uansett så tar ikke kameraet bildet av seg sjøl, en tulling må stå bak og bestemme hva som skal inn i ruta! Ha en finfin kveld Roar! Nå skal jeg se Kakekrigen på TV.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg