Captain Kuijt Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Helt siden jeg begynte å drikke har jeg hatt vansker med å kontrollere sinnet. 3/10 ganger ender det opp med at noe blir ødelagt og så angrer jeg fryktelig etterpå. Sist gang smadret jeg opp PC-en min, før det smadret jeg opp nesten hele huset til foreldrene mine. For å ikke nevne de utallige gangene jeg har vært kranglete og truet folk. Jeg har prøvd å slutte å drikke flere ganger, og det går helt fint i noen måneder, men jeg kommer alltid tilbake til tanken om at "denne gangen kommer det til å gå fint" uansett hvor galt det gikk sist gang. Det jeg lurer på er om det finnes noe beroligende medisin-greier jeg kan ta før jeg begynner å drikke for å unngå at jeg blir agressiv? Vil helst ha seriøse svar og ikke moralpreik. Endret 17. januar 2016 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Hvis dette skjer gang etter gang ville jeg faktisk tatt dette opp med fastlegen. Kanskje det er et underliggende problem som utløser aggresiviteten? Personlig tror jeg ikke det er smart å mikse beroligende legemidler med alkohol, det blir veldig mange forskjellige stoffer som påvirker hjernen samtidig, og jeg vet ikke hvorvidt dette vil føre til noe bra. Jeg har selv venner rundt meg som er i akkurat samme situasjon som du beskriver. Snille som lam til vanlig, men blir vanvittig vanskelige og aggressive etter alkoholinntak, gjerne i litt større mengder. Bakgrunnen for dems aggressivitet har ofte vist seg å ha et underliggende problem, hvor dem har opplevd ting tidligere i livet som ikke har vært greit. Jeg sier ikke at det er slik i ditt tilfelle, men hvis aggressiviteten oppstår hver gang, eller ofte, når man drikker alkohol så kan man eventuelt se om det kan være en underliggende årsak man kan ta tak i. Mine venner hadde vanskelig for å prate om dette, de synes det var flaut og nesten litt tabu, men søkte etterhvert hjelp gjennom fastlegen og fikk videre terapi, noe som hjalp. Dette var et lite forslag fra min side, så kan du eventuelt se om dette er noe å vurdere 2 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Hvis dette skjer gang etter gang ville jeg faktisk tatt dette opp med fastlegen. Det høres ut som en god ide, skal høre med han på Mandag. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg har en kompis som blir slik. Hvis han drikker for mye så blir han helt umulig å ha med å gjøre. Han kan bli sint, voldelig, totalt uansvarlig osv. Det er som regel mengden og type alkohol som gjør at han endrer totalt personlighet. Vodka da går det i dass. Øl osv går fint. Prøvd å kontrollere inntaket og bare ta et par pils? Blir du sint da også? Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Jeg har en kompis som blir slik. Hvis han drikker for mye så blir han helt umulig å ha med å gjøre. Han kan bli sint, voldelig, totalt uansvarlig osv. Det er som regel mengden og type alkohol som gjør at han endrer totalt personlighet. Vodka da går det i dass. Øl osv går fint. Prøvd å kontrollere inntaket og bare ta et par pils? Blir du sint da også? Ett par pils går fint. Drikker jeg til jeg blir full er det 3/10 sjanse for at møblene flyr rundt i huset. Endret 17. januar 2016 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå