Bahaa Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Hei! Går nå på en privat skole med linje studie spes. m/dans som jeg pendler litt over en time til. Skolen viste seg å ikke være så god som jeg hadde håpet, og mange faktorer som; at jeg får elendig karakter i dans fordi den dansestilen som jeg er veldig god i ikke blir tatt med i vurderingen, jeg har gått ned tre karakterer i det faget jeg er best i, jeg har fått nokså god i orden selv om jeg kun har 2 anmerkninger fordi jeg har glemt to lekser og ikke fått noe annen slags advarsel, synes ikke lærerne er noe spesielt gode og synes det rett og slett er teit å måtte betale 30 000 kr for en skole som jeg ikke får noe spesielt utbytte av. Er jo egentlig i en veldig kjip situasjon, da jeg faktisk kom inn på media og kommunikasjon som jeg ønsker å komme inn på nå. Så først og fremst har jeg mest lyst til det. Men tenker jo at snittet mitt som nå er på 3,6 (var 4,5 på ungdomsskolen) er veldig lavt, har i tillegg også nokså god i orden (skal høre om hva grunnen til det er, for jeg rett og slett skjønner det ikke) og at jeg vet ikke om i det hele tatt skolen kan ta meg inn når jeg ikke har gått media og kommunikasjon fra starten av (?) Og så andrevalget blir da vanlig studie spes., men jeg uroer meg for at jeg ikke engang kommer inn der på grunn av dårlig snitt og ordens karakteren. Dette er på en måte litt luftetråd da jeg blir veldig stresset av hele situasjonen, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Og håper at noen av dere kan bare si hva jeg burde gjøre etc. og om dere vet noe angående media og kommunikasjon greia. Og en siste ting, jeg har ikke fått noe advarsel eller noe lignende angående nedsatt i orden. Snakket med kontaktlærer og hun var ikke engang på det møtet hvor det ble satt, og jeg fortalte at jeg ikke hadde fått noe som helst beskjed og hun sto på sitt at jeg alltid kan sjekke skolearena for anmerkninger, men når jeg bare har fått to hvor begge er glemt lekser som har vekt 1 (det laveste) er det noe rart! En venn av meg i klassen har fått minst fem, og har fått god i orden... Er det noe regler om at jeg må få en advarsel e.l? Tusen takk for all hjelp Endret 17. januar 2016 av Bahaa Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Hvis du/og eller foreldre ikke har fått skriftlig beskjed i så god tid at det er tid til å rette opp ordenskarakteren så kan den ikke settes ned til "nokså godt". Dette vil være i strid med reglene i opplæringsforskriften. http://lovdata.no/forskrift/2006-06-23-724/§3-7 Å måtte slå opp selv i skolearena er ikke det samme som "å ha fått skriftlig varsel". Endret 17. januar 2016 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå