luring321 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 I det siste har jeg opplevd at en venn bruker ping i cmd for å få meg til å lagge o.s.v. når jeg spiller. Dette er noe som irriterer meg og de andre som bruker samme nett. Jeg har lett igjennom interfacene på ruteren og finner ikke noe som sier "Time out ICMP Ping Requests", eneste jeg fant var å disable ICMP. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Vel, dette kan jo regnes som tjenestenekt. Om disable ICMP får routeren til å droppe pings, så kan du prøve det. Ellers kan du ikke så mange tekniske tiltak. Helt lov er det vennen din gjør ikke, så du kan jo minne ham på det. 1 Lenke til kommentar
lysakers Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 ICMP brukes i utgangspunktet bare av Ping og Traceroute. Å disable dette på router skal ikke ha noe effekt på hva dere ellers bruker nettverket til, men det skal hindre vennen din i å bruke ping på nettverket siden router vil droppe det. 1 Lenke til kommentar
emva Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 prøv: cmd ---> netsh advfirewall firewall add rule name="Block Type 8 ICMP V4" protocol=icmpv4:8,any dir=in action=block Da blokerer du innkommendes ICMP spørringer på PCen hvis du trenger å begynne på nytt etter å ha rotet for mye i brannmuren netsh advfirewall reset sikkerhetskopi av brannmuren: netsh advfirewall export "c:\advfirewallpolicy.wfw" importere den gamle fila netsh advfirewall import"c:\advfirewallpolicy.wfw" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå