Gå til innhold

Er dette en OK PC?

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnemengden på GPU har ingenting å si for fps på disse skjermkortene. Du kan like gjerne gå for en 2GB versjon, og Asus er et anerkjent merke. Her ser du en test mellom 2 og 4 GB versjoner (Asus'en er vel et av dem), 4GB versjonen er bittelitt raskere innimellom. Men den er også klokket bittelitt raskere på VRAM'en. Altså kan du får samme ytelse ved å kjøre VRAM på 2GB kort like raskt. I og med at testen skulle vise eventuell forskjell mellom 2 og 4 GB versjonene, så kan jeg ikke fatte at de ikke kjørte VRAM på samme hastighet så det ikke hadde vært noen tvil overhodet. Men men.. Du kan også se at R9 380'ene er litt raskere enn GTX960 som jeg nevnte tidligere.

Eneste "fordel" med 4GB versjonene er at de har plass til flere texturer og mesher i VRAM, og derfor trenger sjeldnere å hente fra system minnet. Når det skjer, kan man få små drop i fps et øyeblikk siden det går mye saktere å hente fra system RAM enn fra VRAM. Altså om du beveger deg fra en sone til en annen i et spill raskere enn spillet registrerer det og pre-cacher resursene som trengs i det nye området du er på vei inn i.

HD texturer som kunne brukt mer enn 2GB minne er uansett for tunge å jobbe med for skjermkort i denne prisklassen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Går ut fra at jeg bestiller i natt. Har gjort endring nå.

Har satt inn en
240GB Crucial BX200 2.5" (6.4cm) SATA 6Gb/s
og er tilbake på en R9 380 4GB

Snuser på en 500 Watt Cooler Master B500 da leverandøren har 10€ rabatt på dem denne helga. Vet ikke hvordan den er sammenliknet med 500 Watt be quiet! System Power 8 Non-Modular 80+ Bronze.

Jeg tror ikke jeg får noen vesentlig bedre strømforsyning i prisklassen 40–50€ uansett. 

http://www.mindfactory.de/Manufacturer/Cooler_Master/page/3

^ Cooler Masters rabatterte varer. :') 

Jeg er nå på en totalpris til 7200,- kroner.

Lenke til kommentar

500w er mer enn nok til det oppsettet. Systemet krever krever under 400w

Stemmer det.

Men avhengig avmedian last så kan det ha innvirkning på :

*Levetid på strømforsyning.

*Støynivå på strømforsyning.

*Stabilitet på noen komponenter om strømforsyningen ikke like feks 80% belastning over tid (da blir det ofte mer ripple).

I utgangspunktet vil oppsettet til ham trekke 

Cpu : 65W

Gpu : 196 - 240 ( Link )

Minne : 10 Watt maks

SSD : 5Watt 

Vifter , tastatur , drev og kabinett : 25W

Omtrent grovt estimert : 65 + 240 + 10 + 25 = 340 på peak.

Tipper at Median last vil ligge på omtrent 200 til 220 Watt under normal bruk og opp mot 300 under spilling.

Du får oppdatere tråden når du har fått på plass maskinen.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt pr dags dato så vil en god/ok 500w holde til det meste av CPU og Single-GPU kombinasjoner. Med mindre man kjører FX-9590 eller en av intels socket 2011 CPUer.

Jeg har kjørt FX-8350 og R9 290X på EVGA 500w uten noen problemer. Vil selvfølgelig anbefale kraftigere PSU om man kjører en slik setup, men ville bare poengtere at det fungerte helt fint, uten overklokking selvfølgelig.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

500w er mer enn nok til det oppsettet. Systemet krever krever under 400w

Du får oppdatere tråden når du har fått på plass maskinen.

Maskinen blir levert i morgen på døra. :) Skal legge ut bilder. Gleder meg! 

Slengte også inn en G502-mus i bestillingen, fordi min gamle Steelseries-mus bestemte seg for å dævve.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...