Actibus Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Ser jo nå at de har endret scripting fra HS2 til 3, man må nå bruke CAPI, som ser ut til å være mer komplekst enn før. Noen som har et script som virker for å slå en enhet av, og for å sette et dimmenivå, som jeg kan kopiere og modifisere? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Ligger veldig mye om dette på Homeseer forumet. Her f.eks. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Denne skal visstnok dimme til 51%? Function CallCAPI(ByVal intDevRef As Integer, ByVal strDevCmd As String) As CAPIControlResponse CallCAPI = CAPIControlResponse.Indeterminate For Each objCAPIControl As CAPIControl In hs.CAPIGetControl(intDevRef) If LCase(objCAPIControl.Label) = LCase(strDevCmd) Then CallCAPI = hs.CAPIControlHandler(objCAPIControl) Exit For End If Next End Function Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Edit: glem det, trur vi må vente på Moskus eller noen andre Endret 17. januar 2016 av GeneralVirus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Se scriptet i denne tråden. Der skrur man både på, av og dimmer devicer. (Selve scriptet tar en status fra en device og sender den til andre devicer med CAPI, tipper det er mitt mest brukte script). For å finne korrect CAPI control, så gjør f.eks. dette: Dim deviceValue as Double = 50 '% Dim CAPIcontrol As HomeSeerAPI.CAPIControl = Nothing 'Finn rett CAPI for dim-nivået For Each cc As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(DEVICE_REF) If devicevalue = cc.ControlValue Then CAPIcontrol = cc Exit For End If Next 'Kjør CAPI hs.CAPIControlHandler(capi) ... men dette fungerer for av og på også (fordi av = 0 og på = 99). Endret 17. januar 2016 av Moskus Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Takk, setter jeg da deviceref i parameter i eventen? (for scriptet i posten din) Er det mulig å angi deviceref direkte i scriptet? Endret 18. januar 2016 av Actibus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Takk, setter jeg da deviceref i parameter i eventen? (for scriptet i posten din) Er det mulig å angi deviceref direkte i scriptet? Det scriptet er kun halvferdig, så det må du finne ut selv. Hvis du vil angi deviceref hardkodet i scriptet, så skriver du det bare inn selv "DEVICE_REF". Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Ok, takk. Skjønner ikke hvorfor de har gjort det så mye vanskeligere enn før ? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Ok, takk. Skjønner ikke hvorfor de har gjort det så mye vanskeligere enn før For de som lager et lite script en gang inni mellom har det blitt vanskeligere, det er riktig. Men for de av oss som lager plugins er det mye, MYE lettere å håndtere hva en device gjør når du trykker på en knapp, bruker en nedtrekksboks eller en slider med CAPI. Med CAPI er det lett å finne hvilke muligheter selve device'n faktisk har, man må ikke iterere seg gjennom diverse devivcevaluer. CAPI var på vei inn i HS2 mot slutten også, men har (heldigvis) blitt normen å gjøre det på i HS3. Her er et ultrakjapt script hvis du likevel vil hardkode det: hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(DEVICE_REF, False, "dim " & 60, False, True)) Hvis jeg bytter DEVICE_REF med 339 og legger det inn i Setup -> Control Panel, så blir lyset i yttergangen satt til 60%. Skal du skru av eller på, må du bytte "dim " & 60 med "on" eller "off". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå