Ace 5543 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Hei er ny i dette med stereoanlegg lurer på hvordan jeg kan koble diskant og bass vær for seg diskant til vanlig forsterker og bass til egen effektforsterker ossen gjør jeg dette fra høyttaler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Du må ha et delefilter. Kobler forsterkeren til delefilteret og diskant og bass til hver sin utgang på delefilteret. Med mindre høyttalerne allerede har innebygd delefilter. Da kobler du bare rett til høyttalerne. Bassen kjører du fra enten sub-utgang eller pre-out på forsterkeren. Har du ikke sub- eller pre-out må du ta signalet fra høyttalerutgangen. Du må også ha filter på effektforsterkeren, med mindre du har egen sub-utgang. Endret 16. januar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Ace 5543 Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Du må ha et delefilter. Kobler forsterkeren til delefilteret og diskant og bass til hver sin utgang på delefilteret. Med mindre høyttalerne allerede har innebygd delefilter. Da kobler du bare rett til høyttalerne. Bassen kjører du fra enten sub-utgang eller pre-out på forsterkeren. Har du ikke sub- eller pre-out må du ta signalet fra høyttalerutgangen. Du må også ha filter på effektforsterkeren, med mindre du har egen sub-utgang. Ok det er delefilter på høyttalerne hadde det vært mulig og bi ampe da det jeg er ute etter er og kjøre diskant og mellom tone på en nad C356BEE Integrert forsterker og basssen fra høyttalerne på en effektforsterker Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Hvis forsterkeren har en pre-out til main in-link kan du bare splitte denne og kjøre signalet videre til effektforsterkeren. Hvis ikke må du ha en nivåomformer du kobler på høyttalerutgangene på NAD-en og inn på linjeinngangen på effektforsterkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå